Viceprimarul Capitalei propune soluții pentru redresarea RATB

Situația economico-financiară a regiei de transport este dezastruoasă, aceasta având conturile blocate de ANAF, pentru o datorie de 80 de milioane de lei către bugetul de stat. Datoria a rezultat din neplata de către RATB a TVA-ului pentru gratuitățile acordate pensionarilor, în perioada septembrie 2007-martie 2013.

Acest blocaj financiar se suprapune peste reducerea parcului aflat în stare de funcționare, din cauza lipsei pieselor de schimb, și cresterea timpilor de așteptare în stații, a declarat viceprimarul Pieptea.

El propune și soluții pentru redresarea RATB. Un prim pas necesar ar fi acela al încheierii contractului de delegare a serviciului public de transport, între Primăria Capitalei și RATB. Prin acesta va fi prevăzută exact subvenția pe care Municipalitatea o va aloca regiei de transport, numai pentru activitatea de bază, și condițiile de frecvență, curățenie etc pe care trebuie să le îndeplinească mijloacele de transport RATB.

De asemenea, Primăria Capitalei trebuie să se implice în obtinerea de către RATB a unei esalonari pe cinci ani a datoriei către bugetul de stat, conform lui Pieptea.

card_ratb_61224300Viceprimarul liberal mai cere introducerea validării obligatorii, atât pentru posesorii de abonamente, cât și pentru pensionari, care ar trebui să primească niște carduri de transport și instalarea unui sistem de numărare a călătorilor, la urcarea în mijloacele de transport. Aceste măsuri ar duce la eficientizarea controlului dar și la cunoașterea exactă a necesității de transport, pe ore și linii, a afirmat Pieptea.

El mai dorește implementarea urgentă a programului de benzi dedicate mijloacelor de transport public, extinderea sistemului de management al traficului și un program multianual de investiții, care să permită construirea a 10 tramvaie pe an la Uzina de Reparații Atelierele Centrale a RATB.

Viceprimarul Capitalei, Cornel Pieptea:

Numai prin implementarea acestor măsuri, Bucureștiul ar putea evita procedura de infreegement pe transport, care a fost deja declanșată de către Comisia Europeană, susține Cornel Pieptea.

Autor: Mircea Apostolescu

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Lasă un răspuns