Proiecte inovatoare de fashion, artă, tehnologie şi muzică, la Creative Est

Primul festival al industriilor creative româneşti, Creative Est, a fost lansat luni, în Bucureşti.
Gândit ca o platformă de educare pentru bresle creative, dar şi ca spaţiu de descoperire pentru publicul larg, festivalul inaugurează o experienţă-maraton în nouă spaţii inedite, între acestea numărându-se Hala de la Industria Bumbacului, mansarda fostei fabrici de încălţăminte Flaros, Hanul Gabroveni, Biblioteca Naţională, ICR, a afirmat Răzvan Crişan, directorul Asociaţiei Oricum, organizator al evenimentului, într-o conferinţă de presă susţinută luni la Biblioteca Naţională.

În perioada 12 – 18 octombrie, tinerii şi profesioniştii din industrii creative vor putea participa la workshopuri, seminarii şi discuţii deschise moderate de cercetători şi manageri din România, Ungaria, Cehia, Estonia şi Polonia.

‘Ideea noastră este să punem subiectele acestea pe masă, să căutăm punctele de legătură între industriile creative şi să arătăm care este teritoriul comun prin care industriile creative pot să colaboreze, pentru că, din păcate, fiecare industrie creativă în parte nu va putea avea relevanţa pe care o pot avea împreună, şi de aceea şi ideea acestui festival, să putem să aducem totul împreună, să putem să creăm un dialog cu sectorul public şi cu alţi factori implicaţi şi să arătăm importanţa acestui subiect pentru viitorul României’, a explicat Răzvan Crişan.

Printre participanţii la festival se numără Dizainăr, Molecule F, Cai Verzi, Marele Deget Mare, Unicat, Iutta, Turific, Bumbag, ASA, Woodbenice, care vor ‘scoate la înaintare’ creativitatea ‘made in Romania’ cu proiecte inovatoare de fashion, decoraţiuni, artă vizuală, artă culinară, tehnologie şi muzică.

Zoltan Acs, head of business incubation la Design Terminal, cel mai mare centru de industrii creative din Ungaria, va susţine marţi, la Universitatea Naţională de Artă Bucureşti, un seminar pe tema construirii unui brand de fashion cu succes european, iar Pawel Szlachta, preşedintele clusterului de industrii creative INRET Cracovia, îi va învăţa pe tineri, în cadrul unui workshop care va avea loc joi la Hanul Gabroveni, cum să ajungă de la idee la primul milion de dolari, prin concepte precum product development, lean management, elevator pitch, intrarea pe piaţă şi crearea de valoare adăugată.

Din programul evenimentului nu vor lipsi discuţii şi experimente culinare artizanale (13, 14 şi 15 octombrie) alături de reprezentanţii ShortsUP, iar cei care au o idee de afacere în industrii creative şi tehnologie sunt invitaţi să participe la ‘Get in The Ring’, eveniment de pitching organizat în parteneriat cu GEA Strategy & Consulting. Pentru cele mai bune idei ale antreprenorilor care reuşesc să creeze produse şi servicii inovatoare, organizatorii vor oferi la final două premii în valoare totală de 4.000 de euro.

La sfârşitul săptămânii, pe 17 şi 18 octombrie, publicul va putea descoperi ‘adevăratul potenţial al talentului românesc’, la Industria Bumbacului, un spaţiu reinventat şi populat cu peste 50 de standuri aparţinând antreprenorilor inovatori.

Sursă: Agerpres

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Lasă un răspuns