Prezentarea filmului „Trei amintiri din tinereţe”

Drama intitulată „Trei amintiri din tinereţe” – rulează la cinematografele Europa, Union, Elvira Popescu, Muzeul Ţăranului, Hollywood Multiplex şi Grand Cinema Băneasa – o poveste despre maturizare a unui tânăr din clasa de mijloc a societăţii franceze, un film aproape autobiografic al acestui cineast nominalizat anul acesta la 11 categorii la Premiile César obţinându-l pe cel pentru „Cel mai bun regizor”, iar anul trecut primind la Cannes premiul Societăţii Autorilor şi Compozitorilor Dramatici în cadrul secţiunii Quinzaine des Réalisateurs.

Mathieu Amalric interpretează pe Paul Dédalus, un antropolog în vârstă de 40 de ani care, întors în Franţa după o lungă absenţă de cercetare în Tadjikistan, rememorează secvenţele care i-au marcat adolescenţa. Acest personaj, al cărui nume a fost ales ca un omagiu adus lui James Joyce, îşi aminteşte copilăria în orăşelul Roubaix… accesele de nebunie ale mamei sale… legătura cu fratele mai mic, Ivan, un copil pios şi violent… Îşi aminteşte de vremea când avea 19 ani, vârstă la care e interpretat de frumosul actor Quentin Dolmaire, de sora sa Delphine, de vărul Bob, de nopţile sălbatice cu Pénélope, Mehdi şi Kovalki… Îşi aminteşte de studiile de la Paris, de întâlnirea sa cu doctorul Béhanzin şi tot mai marea atracţie pentru antropologie… Dar mai presus de toate, Paul îşi aminteşte de Esther, marea lui dragoste, care a fost centrul vieţii sale.

De fapt, farmecul senzual-idilic al filmului „Trei amintiri din tinereţe”, redat şi prin imagine, se bazează tocmai pe Esther, în care seducţia se combină cu fragilitatea şi stăpânirea de sine cu vulnerabilitatea ademenitoare, fiind interpretată de Lou Roy-Lecollinet astfel încât să o înscrie în galeria personajelor feminine asociate ispitei. Este deja experimentată, deci ştie să atragă priviri, să intrige, sau să refuze când vrea să controleze jocul, ori să leşine irezistibil când trebuie, dar fără patetism, ci doar cu acea langoare candidă a unei adolescente ce a primit lovitura de graţie de la iubitul care pleacă.
Povestea se desfăşoară în plină eră a libertăţii sexuale, aşa că în loc de suspine romantice avem petreceri cu fumat de iarbă, flirturi şi muzica epocii, în care sunt inserate acorduri sau arii cu totul diferite. Însă nu este o previzibilă poveste despre neîmplinirile sentimentale ale primei iubiri, întrucât Paul iese rapid din zona timidului dus cu zăhărelul de fata mult-râvnită. El pleacă la Paris, unde, în paralel cu învăţătura, îşi face de cap, lăsând-o pe Esther în micul oraş, cu amanţi ocazionali, unii chiar din gaşca lui. Aşa că ea cade pradă singurătăţii angoasante, plictisului anxios-depresiv, care îi sporeşte şi mai mult farmecul senzual, scoţându-i la suprafaţă o nebănuită profunzime psihologică.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Lasă un răspuns