Cu toleranță, fără ură…cea mai bună cale pentru cei mici!

Despre fenomemnul de bullying în școli există multe statistici…elevii știu că există, profesorii de asemenea.
Pentru a-i ajuta, profesorii de la Școala 156 au organizat acțiunea „Fără ură, cu toleranță” unde copiii au aflat de la psihologi, reprezentanți ai Poliției și ai autorităților locale că trebuie să nu adopte astfel de comportamente și că prin comunicare pot rezolva și înțelege mai multe.Daniela Blanariu, profesor la Școala 156 din București cunoste multe astfel de situații chiar din poveștirile copiilor. Observând mai îndeaproape fenomenul ea a observat că mai toate cazurile au la bază faptul că cei mici nu știu să comunice între ei, se observă o izolare și o tendință de a-și impune propriile păreri prin violență, prin cuvinte dure adresate altor copii.
De altfel bullying-ul printre școlari îmbracă toate formele de la simpla hărțuire verbală și până la violențe și chiar bullying emoțional.

program copii - bullyingCopiii spun că astfel de situații iau naștere din cauza unor frustrări, dar și de la lucruri mărunte și de multe ori încep să-și adreseze vorbe răutăcioase iar de aici, de cele mai multe ori, lucrurile au amploare.Însă cei care au fost victime adesea uită cu greu cele întâmplate.
Ana din clasa a V-a ne-a povestit că ea a fost hărțuită de două fete care o bârfeau în fața altor colegi deși la început ea le-a considerat prietene. În cele din urmă, ea a depășit aceste probleme cu ajutorul părinților. De aceea, îi sfătuiește pe copiii care sunt victime ale hărțuirii din partea colegilor sau a altor copii, să nu le fie rușine și să spună ceea ce li se întâmplă părinților, colegilor sau fraților.

Psihologii și reprezentații Poliției, dar și ai autorităților locale le-au explicat copiilor care sunt urmările bullying-ului dar și cum să rezolve astfel de situații în cazul în care ele apar.
Ce au înțeles copiii din toate acestea, din câte au povestit, este că în primul rând cuvintele pot răni. Unii dintre ei și-au dat seama că uneori și-au mai rănit colegii, fără a avea intenția, spunându-le lucruri care pe aceștia din urmă i-a rănit.

Poate că astfel de acțiuni ar trebui făcute mai des și în mai toate școlile, dar mai înainte de acestea, poate și părinții ar trebui să vorbească cu cei mici să afle ce anume îi supără sau care este modul în care ei se gândesc să își rezolve problemele, să îi învețe cum să comunice cu cei din jurul lor, cum să își facă prieteni și cum să își rezolve disputele care chiar dacă nouă adulților ni se păr lucruri mărunte pentru ei sunt importante. Astfel de mici conversații îi vor face pe copii mai puternici și mai buni.

Autor text: Cristina Toma
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Lasă un răspuns