Un nou protest al bicicliștilor

Pe 22 aprilie 2017 se anunță un nou protest al bicicliștilor bucureșteni, desfășurat sub sloganul ”Vrem un oraș pentru oameni!”. Și de această dată, se va manifesta împotriva modului în care autoritățile locale administrează orașul.

Adunarea participanților va începe la ora 14:30, în Parcul Herăstrău, la intrarea Charles de Gaulle, iar plecarea se va face la ora 15:30, pe traseul: B-dul Mareșal Constantin Prezan – Arcul de Triumf – Șos. Pavel Dimitrievici Kiseleff – Piața Victoriei – Șos. Nicolae Titulescu – Pasajul Basarab – Șos. Grozăvești – întoarcere la intrarea Grozăvești – Șos. Grozăvești – Pasajul Basarab – Șos. Nicolae Titulescu – Piața Victoriei – Calea Victoriei – B-dul Regina Elisabeta – B-dul Schitu Măgureanu – Pod Izvor – Splaiul Independenței – B-dul Libertății – B-dul Națiunile Unite – Strada Izvor – Calea 13 Sepembrie – B-dul Libertății – B-dul Unirii – B-dul Dimitrie Cantemir – Parcul Tineretului.

Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România prezintă nemulțumirile bicicliștilor:

”Motivele de protest nu s-au schimbat din iulie 2013, de când a fost depusă notificarea adunării publice:

– încurajarea transportului motorizat în timp ce oraşul este cea mai poluată capitală europeană;
– neaplicarea măsurilor de siguranţă rutieră;
– lipsa unei viziuni a administraţiei oraşului pentru creşterea calităţii vieţii:
– menţinerea în funcţii a persoanelor vinovate de pagubele de milioane de euro provocate de recepţia ilegală a pistelor pentru biciclete;
– neaplicarea măsurilor de eficientizare a transportului public prin asigurarea de benzi dedicate.

Afis - mars biciclistiFaptul că motivele de protest au rămas actuale chiar și după aproape 4 ani demonstrează incompetența administrației din București, spun organizatorii marșului. Prin urmare, tema protestului este ”PRIMĂRIA ZERO – probabil cea mai incompetentă administrație din lume”

Ø (ZERO) ÎNTÂLNIRI DE INFORMARE A CETĂȚENILOR

Primăria n-a organizat nicio întâlnire de informare a cetățenilor despre planificarea mobilității urbane durabile. Nici nu ar putea, pentru că nu înțelege acest tip de planificare! Numai în primele 2 luni ale anului 2017 s-au înregistrat 11.000 de mașini în București, estimându-se că până la sfârșitul anului se vor înregistra încă 60.000 de mașini. Primăria Capitalei nu are buget nici măcar pentru realizarea de 2000 de locuri de parcare noi, fiind evident că la sfârșitul anului situația va fi mai gravă decât anul trecut.

Ø (ZERO) STRĂZI ACCESIBILIZATE LA NEVOILE PERSOANELOR CU DIZABILITĂȚI

Experții care au lucrat la Planul de Mobilitate Urbană Durabilă au constatat că în București nu există nicio stradă accesibilizată la nevoile persoanelor cu dizabilități! În loc să ofere soluții pentru ca persoanele cu mobilitate redusă să poată accesa spațiul public, funcționarii au șters din document referirile la amploarea dezastrului! Un oraș accesibilizat asigură accesul persoanelor cu dizabilități la instituțiile de învățământ, la piața muncii, sănătate, cultură, centre comerciale și de divertisment. Un oraș accesibilizat este atractiv pentru toți locuitorii săi!

Ø (ZERO) METRI DE PISTE PENTRU BICICLETE

În aprilie 2014, Primăria Capitalei primea din partea Guvernului, prin Ministerul Mediului, 10 milioane de Euro pentru a construi infrastructură pentru biciclete în București. În cei 3 ani care au trecut, niciunul dintre cei 4 primari nu a început procedurile pentru realizarea unui proiect de realizare a infrastructurii pentru biciclete. Niciunul dintre cei 4 primari n-a încercat să afle din partea comunității ce soluții s-ar putea aplica în București. Primăria Capitalei este probabil cea mai incompetentă administrație din lume: 4 primari, având 10 milioane de Euro la dispoziție, n-au reușit în 3 ani să construiască măcar 1 metru de pistă pentru biciclete”.

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Lasă un răspuns