Eficiența energetică în școli

Habar n-am avut că tot ceea ce înseamnă consum energetic în școli poate fi eficientizat. Și nu pentru că acest lucru nu ar fi fost posibil, cât pentru faptul că niciodată nu mi-am pus problema consumului în unitățile de învățământ.

Norocul nostru că doamna Elena Gaspar a venit în studioul nostru să ne arate ce face, cum face și de ce face această treabă. Și a venit cu o trusă plină de instrumente pentru evaluarea consumatorilor. Ne-a măsurat (instant) temperatura din studio. Nu stăteam rău la acest capitol, însă ne-a învățat ce am putea face pentru a avea un climat ideal. Și mai ales de ce. Deja când am ajuns la măsurarea ivelului de dioxid de carbon din încăpere eram „pierduți”. Cert este că am învățat în această dimineață o mulțime de lucruri utile, lucruri la care n-am fost învățați să ne gândim sau măcar să le luăm în calcul.

Doamna Gaspar reprezintă Asociația Environ, o organizație care, în parteneriat cu Institutul Independent pentru Probleme de Mediu din Germania, și cu sprijinul Ambasadei Republicii Federale Germania la București, a demarat din octombrie 2015 campania ,,50 – 50 Creșterea eficienței energetice în unitățile de învățamânt”.

Practic, vorbim despre un proiect pilot implementat în 8 școli din București, Brașov și Techirghiol care își propune să genereze o schimbare de mentalitate prin implicarea elevilor și profesorilor în aplicarea unui set de măsuri practice, cu scopul final de a crește eficiența energetică și de a reduce amprenta de carbon.

Fifty/Fifty se numește proiectul și este cel mai mare proiect școlar European referitor la mediu.  Proiectul se derulează în mai multe state europene: Spania, Italia, Grecia, Danemarca, Anglia, Bulgaria, dar și în Japonia. Iar rezultatele sunt spectaculoase.

În înregistrarea video de mai jos puteți înțelege ce înseamnă proiectul în sine și mai ales puteți vedea ce am învățat noi în această dimineață.

Vezi AICI arhiva emisiunii ”Bună dimineața, București”

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Lasă un răspuns