In sfarsit se rezolva marea problema a autobuzelor din Bucuresti! Vezi de cand vom avea aer conditionat si wi-fi in autobuz…

Sursa foto: www.obratila.ro

Dupa ce timp de un an de zile a lucrat la alcatuirea caietului de sarcini, Primăria Capitalei a lansat, cu doua zile in urma, procedura de achizitie publica pentru achizitionarea a 400 de autobuze urbane noi pentru RATB.

Preţul total pe care Municipalitatea il estimeaza este de 510,5 milioane lei, fara TVA, adica, in medie, 1,27 milioane de lei pentru un autobuz. Finantarea va fi asigurata, in IMAG7899totalitate, de la bugetul local al Municipiului Bucuresti, potrivit anuntului de participare de pe SEAP.
Dintre cele 400 de autobuze noi, trei sute de autobuze vor avea o lungime de 12 metri, 50 de autobuze una de 10 metri, iar restul vor fi articulate, cu lungimea de 18 metri.
Vehiculele vor trebui sa aiba motoare EURO 6 şi vor putea atinge o viteză maximă de deplasare de 80 km/oră.

Instalația IT va permite informarea audio si vizuala a călătorilor
.
Aceeasi instalatie va asigura numărarea călătorilor, cu o precizie de minim 99%, supravegherea video, in interiorul si exteriorul autobuzului, internet WI-FI și sistem de comunicare online.
autobuz 116Autobuzele vor avea podeaua integral coborata, nefiind acceptate, potrivit caietului de sarcini, vehicolele cu trepte.
De asemenea, autobuzele vor trebui sa fie prevazute cu o rampa mecanica pentru accesul persoanelor in carucioare rulante.

Termenul minim de garanție va fi de 240.000 km sau 4 ani de funcționare, iar garanția extinsă va permite un rulaj minim de 480.000 km pentru alți 4 ani.

O alta cerinta importanta a caietului de sarcini se refera la aerul conditionat. IMAG7789Microclimatul compartimentului pasagerilor și șoferului, pe timp de vară, va fi asigurat printr-o instalație de aer condiționat (…), cu o putere aleasă astfel încât să asigure condițiile de capacitate pentru un microclimat cu un randament de realizare a pragului de minim +25℃ în salonul autobuzului, la o temperatură a mediului exterior de +37℃”, spune caietul de sarcini.

Contractul va fi atribuit prin licitaţie deschisă, în baza următoarelor criterii, cu ponderi egale: preţul ofertei şi calitatea ofertei.
Termenul-limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare la licitaţie este 14 august, ora 16:00.
02-ratb-autobuzData-limită de evaluare a ofertelor este 8 septembrie, ora 18:00.

Aceste termene nu ne asigura, insa, ca, din toamna, vom calatori cu noile autobuze. Procedura de achizitie publica s-ar putea prelungi, pentru o perioada greu de estimat, din cauza eventualelor contestatii.
In plus, producatorul care va castiga licitatia va incepe constructia autobuzelor dupa ce va semna contractul cu Primaria Capitalei.

Insa, trebuie sa mai intelegem ceva, chiar daca, maine, toate cele 400 de autobuze ar IMAG6910intra in exploatare, ele nu ar schimba mare lucru, in ceea ce priveste frecventa in statii si predictibilitatea transportului public, mai ales in timpul varfurilor de trafic de dimineata si de seara.

Traim in cel de-al patrulea dintre cele mai aglomerate orase din INTREAGA LUME, depasind, in ceea ce priveste gradul de aglomeratie a traficului, metropole cu o populatie egala sau mai mare decat cea a INTREGII ROMANII, 15-20 de milioane de locuitori!
trafic aglomeratie ambuteiaj blocaj coverGradul de congestie a traficului, in Bucuresti, este de 98%, la orele de varf ale diminetii, si de peste 100%, in timpul varfului de seara!
Pentru ca noile autobuze sa aduca o schimbare majora in transportul public, avem nevoie de BENZILE UNICE RATB!
Altfel, ele vor sta blocate in traficul general si vor ajunge in statii tot la intervale de 20-25 de minute.
Altfel, in ciuda sistemelor IT si Wi-Fi, tot nu va putea nimeni sa ne spuna la ce ora va ajunge autobuzul intr-o anumita statie si cat va face el, pana la destinatia dorita.

Pe la jumatatea lunii mai, Primaria Capitalei a facut o tentativa timida de a introduce o 03. Benzi unice - RATB - trafic rutiernoua banda unica RATB, intre podul de la Baneasa si Fantana „Miorita”.
„Minunea” nu a tinut, insa, decat vreo trei-patru zile, de vinerea, pana lunea. Speriata ca o caprioara care a vazut lupul cel mare si rau de protestele soferilor si de articolele negative din presa, Municipalitatea a facut un salt inapoi, spunand ca benzile unice vor fi introduse dupa intrarea in vacanta a elevilor, la mijlocul lunii iunie.

01. Benzi unice - RATB - trafic rutierIata ca au trecut doua saptamani de la acest eveniment si nu se intampla nici o banda unica.
Totul se amana sine die, pentru calendele grecesti, pentru prima joi, de dupa Miercurea Ciuc…

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

2 COMENTARII

  1. In tarile civilizate si chiar la noi (in Brasov, Ploiesti, Timisoara) exista in toate statiile de transport public panouri electronice cu afisaj unde ma anunta IN TIMP REAL cand va veni masina liniei X. de exemplu statia Livada Postei (Brasov) – Linia 4 spre Gara CFR – 3 minute, Linia 2 (spre Cart Tractorul) – 5 minute. daca se intampla sa fie blocate in trafic, anuntul electronic se schimba 3 minute devin 4,5,6 si cele 5 minute devin 8 (dar macar STIU CAT SA ASTEPT, NU ca la noi cand o da Dumnezeu la Sf Asteapta sa vina). Sistemele de afisaj electronic despre care vad ca NU vorbeste nimeni si nu stiu de ce am propus RATB-ului si PMB-ului – dar NU am primit inca raspuns (nu stiu de ce) ar rezolva problema managamentului timpului calatorilor SA STIM CAT MAI AVEM DE ASTEPTAT. Aceste date sunt colectate de la toate vehiculele de transport in comun prin sistemul GPS, satelit, dispecerate zonale de transport in comun, etc.
    In Brasov de exemplu o data s-a intamplat sa NU circule nicio masina (4,2 etc – eram la gara Brasov – citim pe panoul electronic „Masinile 2,3,4, etc nu circula in intervalul 10:30-12:30 datorita cursei de maraton X, sau se fac lucrari pe artera Y”. La noi daca se intampla sa nu circule datorita unor motive, stai si astepti si nu stii nimic. Cel mult suni la RATB-0219391 (Informatii RATB) sa afli. Daca esti din provincie, turist sau nu sti de 0219391 cine te anunta ca nu circula ? Papa Pius de la Roma. Sfantul Duh te anunta. Ce e bataia asta de joc ???? De ce nu ni se spune nimic ??? Acesasta informare a calatorilor in timp real este necesara !!!! De ce nu ne spune nimic ???? Se va implementa sau nu si la noi acest sitem util de informare in timp real sau vom continua sa fim batjocura autoritatilor ???? Dar in Belgia, Olanda, Luxembourg, Germania, etc CUM au reusit sa se dezvolte si noi nu ? Va rog sa intrebati Primaria Capitalei, RATB-ul de aceste aspecte de implementarea de sisteme electronice de afisare in timp real ! Chiar daca masinile sunt in trafic (benzile unice trebuie rezolvate URGENT sa fie infiintate) macar sa STIM situatia reala. daca o masina este deviata SA NE ANUNTE ELECTRONIC IN STATIILE PE UNDE TREC MASINILE RESPECTIVE CA SUNT DEVIATE PANA LA ORA X SI SA STIM CE FACEM – MAI STAM IN STATII, PLECAM DE ACOLO, SPRE ALTE STATII, GASIM VARIANTE ALTERNATIVE ???? Cat sa mai stam ca prostii in statii fara sa stim nimic ???? Va multumesc

  2. Apoi cand vom avea cat mai multe pasaje pietonale in toate intersectiile principale (Zona imensa a Pietei Dorobantilor, Centrul Civic, Piata Romana + Rondul de la Piata Romana, Arcul de Triumf, Zona Eroilor – P-ta Operei, Zona Pod Izvor, Zona Socului (Cart Pantelimon) – Zona Megamall, Piata Iancului, Piata Victoriei, Piata Charles de Gaulle.
    In pasajele pietonale se pot amenaja adevarate mini-mall-uri spatii comerciale inchiriate de catre PMB (cum e la Universitate). De exemplu la P-ta Dorobantilor – pasajul va avea in jur de 6-7-8 iesiri spre toate strazile din zona, spre Liceul I.L.Caragiale, spre parcul din zona, spre statiile RATB, spre strazile Paris, Bruxelles (toate strazile dimprejurul rondului Pietii Dorobantilor), Radu Beller, Beller – Bitolia, Putul lui Zamfir, etc. Iar compartimentarea pasajului va fi cu zone pietonale si spatii comerciale – ca un mic mall. La fel si la Piata Romana + Rondul Romana. La fel in Centrul Civic. La fel in zona Arcului de TRiumf, P-ta Charles de Gaulle.
    Apoi, TOATE trecerile pietonale trebuie semaforizate, chiar daca sunt mai putin solicitate (se poate rezolva prin semafoare cu comanda manuala a culorii verzi). Cand pietonii nu trec, semaforul ramane pe rosu, dar cand cineva vrea sa treaca, apasa pe butonul de pe stalp, asteapta culoarea verde si cand apare culoarea verde, traverseaza. E atat de simplu. Dar vad ca pentru autoritati este f f complicat.
    Nu sunt bani pentru toate acestea ?
    Sa absorbim fondurile europene. De ce nu absorbim fonduri UE ? Suntem cea mai codasa tara la absorbtia fondurilor UE. Apoi publicitate din panotaj stradal, in statiile RATB, in mijloacele RATB. Apoi bani din inchirierea spatiilor comerciale din pasajele si viitoarele pasaje pietonale. Apoi bani din amenzi – cine arunca pe jos, cine murdareste orasul, amenzi. In Austria nici nu sta la discutii cu tine. Daca ai aruncat tigari pe jos, imediat amenda. Si se gasesc bani. Asa ca sa speram ca pana la urma, autoritatile vor intelege si orasul se va dezvolta.
    Si sa faca mai repede acele benzi unice pentru RATB+Salvare+Pompieri+Politie. In ce secol vor fi facute ???????

Lasă un răspuns