Banda unică, soluţia pentru trafic refuzată de către bucureşteni şi de autorităţi!

Trăim într-un oraș cu un grad de congestie a traficului, de peste 50%, iar, la orele de vârf, chiar de peste 90% și 100%, spre exemplu vineri după-amiază spre seară.

Poluarea aerului a determinat Comisia Europeană să dea în judecată autoritățile de la București, deoarece „afectează grav sănătatea populației”, după cum se menționează în ultima scrisoare a Executivului Comunitar către Guvernul de la București.

Procesul privind calitatea aerului a început, deja, iar statul român riscă o condamnare de până la 200 de mii de euro pe zi, dacă este găsit vinovat de faptul că nu a luat măsuri pentru reducerea poluării.

Benzile unice pentru transportul public reprezintă singura soluție reală, atât pentru fluidizarea traficului, cât și pentru reducerea poluării aerului, poluare generată în proporție covârșitoare de traficul auto. După încercarea nereușită, de la începutul lui iunie, cu tronsonul de la Podul Băneasa, până la Fântână Miorița, Municipalitatea a dat înapoi și a „îngropat” culoarele pentru transportul public.

Dan Trifu, președintele Asociației Ecocivica, spune că încercarea din iunie a fost un heirupism. Culoarul pentru RATB nu a fost bine gândit și nici bine pregătit.
Un asemenea culoar ar trebui să străbată orașul de la un capăt la altul, nu să se oprească după un kilometru și să lase autobuzul blocat în traficul general.

„Pentru ca benzile unice să fie implementate cu succes, arinf trebui să crească infrastructura și semnalistica, ar trebui educați șoferii, timp de 6 luni, după care ar urma aplicarea sancțiunilor pentru cei care nu ar respectă benzile RATB”, spune Trifu.

Șeful de la Ecocivica mai afirmă că „benzile unice trebuie să ne scoată din infringement-ul pe calitatea aerului, să elibereze străzile de mașinile particulare. Dacă nu rezolvăm problema traficului și a poluării generate de către acesta, numărul deceselor cauzate de poluare va deveni de necontrolat”.

În acest timp, autoritățile spun că studiază, încă, posibilitatea introducerii culoarelor unice pentru RATB, deși, după eșecul din iunie, primarul general Gabriela Firea spunea că benzile unice vor fi introduse după intrarea în vacanță a elevilor.

Cât privește șoferii bucureșteni, ei spun că nu doresc instituirea benzilor unice pentru RATB. Acestea ar ocupa spațiul necesar traficului general, ar spori ambuteiajele, deoarece autobuzele nu ar circula regulat, spun ei, din spatele volanului mașinii personale.

Cei mai mulți dintre șoferi spun că nu ar renunța la mașina personală, pentru că este mult mai comod decât în mijloacele de transport în comun.

„Pentru comoditate, mai bine stau în trafic, decât să stau înghesuit în RATB”, spune un șofer.

Dan Trifu, de la Ecocivica afirmă că Berlinul s-a confruntat cu această situație în anii ’90.

„Autoritățile berlineze au instituit culoarele unice pentru transportul public, în tot orașul, iar pe șoferi i-au lăsat să aștepte în trafic, așa cum așteaptă și în București, astăzi. După 6 luni, când oamenii și-au dat seamă că pot circula mai bine decât cu mașina personală, au optat pentru autobuz sau pentru tramvai”, spune Trifu.

Așadar, avem două variante, fie autoritățile își iau inima-n dinți și trec la aplicarea unor măsuri reale pentru descongestionarea traficului și reducerea poluării aerului, precum introducerea benzilor unice și a taxelor diferențiate pentru parcare și interzicerea parcării pe prima bandă și pe trotuare, fie vom plăti amenzi catastrofale către Uniunea Europeană și vom muri de cancer!

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Lasă un răspuns