Echipa de vis… virtual

Sursa foto: www.flanderstoday.eu

Există un număr apreciabil de gameri care, indiferent de strategia teoretică a unui joc, preferă să meargă pe varianta solo. Acești lupi singuratici nu sunt interesați nici de socializare și nici de implicarea în activitățile unei comunități, indiferent de avantajele pe care le oferă aceasta. Pentru ei, ideea de alianță sau de ghildă reprezintă un real disconfort și vor încerca de fiecare dată să rezolve provocările apărute într-o variantă solitară.

Nu lor le este dedicată rubrica de astăzi. O să-mi permit să vin cu câteva recomandări cheie doar pentru cei care preferă mereu să lucreze în echipă.

Majoritatea comunităților virtuale care apar într-un joc pe calculator nu reușesc să rămână închegate prea multă vreme. Apar foarte des conflicte, multe din cauza diferenței de valoare dintre jucători și din păcate mult mai multe din cauza unor orgolii sau exerciții de autoritate care nu au nicio legătură cu jocul propriu zis.

Unul dintre principalele motive pentru care o echipă se destramă sau devine inactivă este reprezentat de cerințele nepotrivite cu logica jocului ale liderilor echipei respective. Mulți dintre “newcomers”, membrii proaspăt recrutați ai unei ghilde sau alianțe beneficiază doar de un eventual “bine ai venit” formal, după care se pomenesc în secunda următoare că li se cere să doneze bani pentru tot felul de upgrade-uri sau sunt somați să se logheze la ora 4 din noaptea ce urmează pentru a participa la un raid care fusese deja programat. Liderii comunității vor fi astfel permanent într-o continuă căutare de noi membri, pentru a-i înlocui pe cei care în mod evident vor părăsi acest “pachet de oferte tentante” spre a se îndrepta către alte echipe unde balanța dintre cereri și oferte este mult mai bine echilibrată. Asta va însemna în mod cert o rulare permanentă de membri noi, lucru care nu va reuși niciodată să faciliteze formarea unui nucleu solid de jucători experimentați și dedicați cauzei comune.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Lasă un răspuns