De ce lovim copiii

Fundaţia World Vision România lansează raportul de cercetare “De ce lovim copiii?” primul raport care cuprinde o caracterizare a principalelor 7 tipologii de părinţi din România care probează o atitudine violentă faţă de proprii copii precum şi motivele invocate cel mai frecvent de părinţi pentru a justifica lovirea copilului.

Scopul raportului de cercetare, ”De ce lovim copiii?”, este de a oferi o cheie de interpretare cu privire la incidența comportamentelor violente asupra copiilor. Analiza se concentrează pe atitudini față de violenţă și oferă o perspectivă clară asupra factorilor declanșatori care duc la violența părinților asupra propriilor copii. Totodată, studiul cuprinde și o analiză privind efectele pe termen lung ale violenței atât asupra copilului cât și asupra societății.

Raportul “De ce lovim copiii?” arată că doar 1 din 10 (9%) părinți români nu și-ar lovi niciodată copilul; atitudinea violentă față de copii se regăsește portretizată în 7 tipologii distincte de părinți care justifică violența în moduri diferite:

• 1 din 2 părinți (51%) cred că lovirea este pentru binele copilului;
• 1 din 10 (10%) consideră că lovirea apare din cauza copilului;
• 8% ar lovi copiii dar nu ar vrea ca acest lucru să se afle;
• 8% invocă motivații religioase;
• 6% lovesc copiii gratuit, fără motiv;
• 5% afirmă că ar lovi copilul pentru că toată lumea face la fel;
• 3% se simt foarte vinovaţi după ce lovesc.

“În mod paradoxal, deși românii consideră violența asupra copilului ca fiind a treia problemă socială din România, după sărăcia extremă și calitatea educației, raportul arată că peste jumătate dintre părinți nu consideră că o palmă la fund este o formă de violență iar peste 90% cred că violența este doar atunci când lovirea provoacă vânătăi și cicatrici sau când părinții își bat copilul fără motiv”, a declarat Daniela Buzducea, Director Național World Vision România.

“Toate studiile privind efectele violenței asupra copilului ne arată că este imperativ să reconsiderăm această atitudine față de copii și că noi toți, ca societate, avem nevoie de o schimbare care trebuie să înceapă cu copiii noștri”.

Sursa foto: www.helpnothassle.org

Astfel, raportul mai arată că deşi s-au înregistrat progrese privind mentalitatea românilor cu privire la lovirea copiilor (părinții nu mai cred că “Bătaia e ruptă din Rai”), fenomenul violenței asupra copiilor continuă să persiste și pentru că 82% dintre părinți se asociază proverbului „Rufele murdare se spală în familie”, iar 76% dintre respondenți afirmă că au fost supuși unor comportamente violente în copilărie, ceea ce sugerează perpetuarea inter-generațională a violenței asupra copilului.

Cercetarea de faţă a fost realizată de către Reveal Marketing Research pentru Fundaţia World Vision România şi face parte din campania naţională de conştientizare publică cu privire la violenţa asupra copilului, pe care World Vision România o derulează, ca parte a campaniei globale ”It takes a world to end violence against children a World Vision Internaţional”.

La nivel global s-a creat Parteneriatul Global pentru Eliminarea Violenţei asupra Copilului, sub umbrela Organizației Națiunilor Unite. Din Parteneriatul Global fac parte guverne, ONG-uri, agenţii ONU, universităţi şi agenţi economici din întreaga lume. În cadrul Parteneriatului România şi-a asumat rolul de ţară campion și a lansat deja această campanie în luna martie a acestui an.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Lasă un răspuns