Primăria Sectorului 3 se ia la trântă cu parcările de reședință!

Există, în București, o problemă pe care mulți primari nici nu au îndrăznit să o abordeze, iar cei care au cutezat să-și încerce puterile cu ea au fost biruiti, fără drept de apel. Este vorba despre problema locurilor de parcare de reședință. În niciunul dintre sectoarele Capitalei nu sunt destule locuri de parcare de reședință, iar scandalurile pentru locurile de parcare din apropierea blocurilor ajung, adesea, de la ridicat ștergătoarele și blocat mașina parcată „pe locul meu” până la zgâriat de vopsea, tăiat cauciucuri și chiar confruntare fizică. Asta pentru că toată lumea vrea un loc de parcare cât mai bun, adică mai aproape de întrarea în bloc.

Iată că primarul Sectorului 3, Robert Negoiță, îndrăznește să se ia la trântă cu acest „balaur cu șapte capete” al parcărilor de reședință. De la 1 februarie, a intrat în vigoare un nou Regulament privind atribuirea locurilor în parcările de reședință. Acest Regulament introduce câteva noutăți care ar putea pune ordine în haosul de până acum, venind în sprijinul cetățenilor din sectorul 3 care locuiesc și își plătesc taxele și impozitele în sectorul 3, spun reprezentanții primăriei.

Astfel, noul Regulament introduce regula generală potrivit căreia se poate atribui câte un singur loc de parcare pentru fiecare apartament. Pentru a obține un loc în parcările de reședință, proprietarii sau cei care dețin autoturisme în baza unor contracte de comodat sau în baza unor contracte de leasing trebuie să îndeplinească mai multe condiții. În primul rând, mașina trebuie să fie declarată fiscal în Sectorul 3. Apoi, solicitantul trebuie să aibă domiciliul sau rezidenta în Sectorul 3, împrejurare ce se dovedește cu actul de identitate (B. I. sau C. I.), în imobilele care au arondate locurile de parcare solicitate. De asemenea, solicitantul trebuie să fie cu taxele și impozitele locale și chiar cu amenzile, dacă este cazul, la zi. Mai mult decât atât, locul de parcare solicitat nu trebuie să se afle la o distanță mai mare de 30 de metri față de limita blocului. În fine, pentru a obține un loc de parcare, proprietarul sau deținătorul autovehiculului trebuie să facă dovada deținerii ITP valabil și a poliței de asigurare RCA.

Cât privește modalitățile de atribuire a locurilor de parcare, Regulamentul prevede atât atribuirea directă, la prețul stabilit prin Hotărârea Consiliului General al Municipiului București care fixează nivelul taxelor și impozitelor locale pe anul respectiv, cât și licitația cu strigare. Prima modalitate de atribuire se va aplica în cazul în care numărul de solicitări va fi mai mic decât numărul locurilor de parcare amenajate în respectiva parcare de reședință. Licitația publică cu strigare va avea loc acolo unde cererile de atribuire sunt mai numeroase decât locurile de parcare amenajate. Prețul pe parcare rezultat din licitație va fi plătit pe toată durata utilizării locului de parcare, a declarat Iulian Ilie, șeful Direcției de Taxe și Impozite sector 3. El mai adaugă faptul că persoanele cu handicap locomotor vor primi, gratuit preferențial, locuri de parcare în apropierea căilor de acces în bloc, dacă acestea vor fi disponibile.

„În continuare vom culege informații și vom dezvolta o strategie de dezvoltare a locurilor de parcare în sensul că acolo unde cererea este mai mare, ne vom orienta în dezvoltarea numărului locurilor de parcare de reședință”, mai spune Ilie.

În context, trebuie menționat și faptul că, în Sectorul 3 sunt înregistrate fiscal, aproximativ 120 de mii de mijloace de transport iar în momentul de față există numai 60.000 de locuri de parcare de reședință.

In același context mai trebuie precizat faptul că Primăria Sectorului 3 a încheiat aproape o amplă acțiune de inventariere a locurilor de parcare. Până acum, au fost identificate 2500 locuri disponibile.

Cetățenii sunt sau nu de acord cu noile reguli, în funcție de interesul fiecăruia. Vom vedea dacă noul Regulament pentru parcările de reședință din Sectorul 3 va reuși să pună ordine acolo unde domnește, dintotdeauna, haosul… Dacă va reuși, atunci ar putea fi un model pentru celelalte sectoare ale Capitalei.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

1 COMENTARIU

Lasă un răspuns