Șofer de București – cum iţi cureţi interiorul maşinii in 7 paşi

Curăţenia unui interior este unul dintre cele mai neglijate elemente la un automobil.
Pe timpul iernii, este important să nu lăsaţi zăpada să intre în automobil şi să vă scuturaţi încălţările de praguri înainte să călcaţi pe covoraşe. În caz contrar, zăpada se va topi pe covoraşe şi veţi avea umezeală în automobil. Umezeala respectivă ar putea afecta eventualele componente electronice aflate la nivelul inferior al habitaclului, iar aceasta urcă la nivelul parbrizului şi provoacă îngheţul la interior dacă nu este folosită instalaţia de încălzire pe timp de iarnă.

Iata cele sapte sfaturi care vă vor aduce interiorul la o stare cât mai apropiată de momentul în care a plecat vehiculul din fabrică:

1. Covoraşe şi podea
In primul rand trebuie să aspirăm atât podeaua, cât şi covoraşele, să curăţăm ambele elemente şi să înlocuim covoraşele uzate din timp.
Deasemenea trebuie sa optaţi pentru covoraşe originale, sau măcar covoraşe realizate de un producător independent pentru acel automobil.
Din pacate cele mai ieftine covoraşe de pe piaţă sunt prea subţiri, sunt realizate dintr-un material textil ieftin sau din cauciuc prost şi de cele mai multe ori sunt fie prea mari fie prea mici şi riscaţi să vă deranjeze atunci când conduceţi.

2. Parbriz, lunetă şi geamuri laterale
Suprafeţele vitrate ale automobilului sunt esenţiale la condus, iar starea acestora trebuie să fie bună în fiecare moment al exploatării.
Evitaţi aplicarea abţibildurilor pe geamuri dacă acestea nu sunt obligatorii şi îndepărtaţi rapid elementele vechi odată ce acestea nu mai sunt valabile – exemplu: abţibild-ul furnizat odată cu asigurarea RCA şi vechile roviniete. Deasemenea, nu atingeti parbrizul cu mâinle goale şi nu folosiţi substanţe de curăţat care au o altă destinaţie specifică.

3. Volanul
Volanul este unul dintre cele mai importante elemente ale interiorului.
Cea mai bună metodă de protecţie este curăţarea frecventă şi utilizarea unui parasolar. În cazul în care materialul în care este îmbrăcat volanul s-a deteriorat, apelaţi la un atelier specializat pentru a-l îmbrăca în piele. Evitaţi albul şi combinaţiile ciudate de culori, deoarece albul se murdăreşte rapid, iar nuanţele neobişnuite ar deranja eventualii clienţi la revânzarea automobilului.

4. Plafonul
Materialul textil care îmbracă plafonul are o nuanţă deschisă în cele mai multe cazuri şi se murdăreşte destul de uşor.
Fie că vorbim de praf, de grăsimea de pe mâinile unor pasageri sau chiar de un suc acidulat care „zboară” dintr-o sticlă agitată în prealabil, aspectul plafonului este foarte uşor de avariat.
În unele cazuri, găsim plafoniere arse de ţigară, cu pete ciudate şi chiar cu zgâieturi iar cea mai neplăcută situaţie este desfacerea materialului textil de plafon.
Problema este cauzată de spuma aplicată pe partea interioară a plafonului, care se usucă în timp şi duce la desprinderea adezivului folosit la îmbinarea cu materialul textil care o acoperă.
Lipirea este doar o soluţie temporară, rezolvarea problemei constând în restaurarea tapiţeriei plafonului şi a stratului de spumă de protecţie. Această operaţiune este prea complicată pentru a fi efectuată pe cont propriu, fiind nevoie de asistenţă specializată.

5. Portbagajul
Portbagajul este locul potrivit pentru acumularea de microbi şi mirosuri neplăcute.
Un prim pas ar fi curăţarea acestuia şi aspirarea prafului din fiecare colţ, inclusiv din spaţiul destinat roţii de rezervă.
Pentru protecţia pe termen lung, ar fi indicată achiziţia unui covoraş din cauciuc.
Unii producători aftermarket oferă covoraşe din cauciuc potrivite pentru portbagajele modelelor populare.
Astfel, puteţi găsi un element care să se potrivească în portbagaj şi să evite scurgerea apei şi a altor soluţii vărsate în portbagaj.

6. Instalaţia de climatizare
Dacă mirosurile neplăcute persistă la interiorul unui automobil, devine obligatorie curăţarea instalaţiei de climatizare.
În timp, aceasta adună microbi şi germeni, care pot să îmbolnăvească şoferul şi pasagerii.
Cea mai bună soluţie este apelarea la profesionişti, deşi există câteva propuneri mai ieftine.
Una dintre acestea vizează desfacerea unui flacon special la interior şi setarea aerului condiţionat pe recirculare la nivelul maxim până când respectivul container se goleşte.
Soluţia profesioniştilor funcţionează ceva mai direct, vizând un sistem care lucrează direct cu fantele de aerisire şi este mai eficientă.

7. Scaunele
Pentru curăţarea scaunelor, soluţiile şi metodele diferă de la un material la altul.
În orice caz, trebuie să încercaţi respectiva soluţie pe o porţiune mică de material, ascunsă vederii, înainte de aplicarea pe întreaga suprafaţă.
În multe cazuri, este suficient să aspiraţi scaunele şi să nu vă urcaţi murdari în maşină pentru evitarea murdăriei pe termen lung.
Specialistii spun ca este indicat să curăţaţi interiorul la fiecare două luni, pentru a menţine curăţenia la un nivel corespunzător.

INDUSTRIAL MARKETING, liderul pietei romanesti de cardane auto, v-a prezentat rubrica dedicata soferilor bucuresteni!

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Lasă un răspuns