Ploaie înseamnă haos, în București

Io orașul nostru, fiecare ploaie mai acătării înseamnă haos. Și nu mă refer, aici, doar la traficul infernal, nici la faptul că aseară, pe la orele 19 autobuzul parcurge în mai bine de o jumătate de oră distanta de la Ateneu până la Piața Victoriei, nu mă refer doar la bălțile imense, acumulări de apă, cum le spun elegant cei de la canalizare, care s-au format pe trotuare, la marginea acestora și uneori acoperă tot carosabilul străzilor mai înguste, asa încât ai nevoie de cizme pescărești ca să umbli prin București. Nu mă refer doar la acele mini-tzunami-uri pe care le creează mașinile când trec prin bălțile de pe carosabil și care lovesc cu furie pietonii de pe trotuare.

Mă refer, aici, la un fenomen mult mai periculos, care poate duce la accidente de circulație și chiar la pierderi de vieți omenești. La fiecare ploaie, în București cad semafoarele. Și nu doar cele de la coltul unor străduțe secundare, ci se strică și semafoarele din marile intersecții. Spre exemplu, astăzi de dimineață, semafoarele din zona podului de la Eroilor nu funcționau. Zona este un adevărat nod de transport, unde cei care vin cu metroul ies la suprafață pentru a lua autobuzele spre Drumul Taberei. Deci, traficul rutier și pietonal e foarte intens. În aceste condiții, fără semafoare, fără un polițist în intersecție, haosul se instalase. Mașinile care circulau pe Eroilor, spre și dinspre Academia Militară-curs riscau să se ciocnească cu cele care circulau pe Splai. Pietonii, încercau și ei să traverseze și erau zburataciti de către ambele fluxuri de trafic auto. Un accident, chiar cu victimă umană, ar fi putut surveni în orice moment.

Oare specialiștii de renume mondial de la Administrația Străzilor sau de la Compania Municipală de Managementul Traficului vor găsi vreo soluție pentru această veșnică problemă a semafoarelor sau ne vor explica la nesfârșit că șobolanii rod cablurile de alimentare și, asa, întră apa și scurt-circuitează semafoarele?

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Lasă un răspuns