Va prelua Primăria Sectorului 6 lucrările dintre capătul lui 41 și Strada Brașov?
Articol de Mircea Apostolescu, 3 octombrie 2022, 13:41
Primarul Sectorului 6 și președinte al PNL București, Ciprian Ciucu, a declarat pentru București FM că primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a beneficiat, pe parcursul celor doi ani de mandat, de o majoritate stabilă în Consiliul General al Municipiului București (CGMB), asigurată de către PNL și USR.
Nicușor Dan se bucură, în continuare de sprijinul celor două formațiuni politice, a subliniat Ciucu.
„Primarul general s-a bucurat, în acești doi ani, de o majoritate stabilă, formată din PNL și USR. Cu excepția unor mici ieșiri publice din partea mea, care au fost mai degrabă delicate și nu abrupte, tocmai pentru ca să atrag atenția, în calitate de președinte PNL București, că și noi avem așteptări. Primarul general nu a fost, până acum, contestat, la nivelul Bucureștiului, nici de către PNL și nici de către USR. Și are, în continuare, sprijinul”, a declarat Ciprian Ciucu pentru București FM.
Ciprian Ciucu: „Nu știu exact cum domnul primar general monitorizează investițiile, dar, câteodată, am impresia că se concentrează mai mult pe alte subiecte și mai puțin pe zona de investiții și pe zonele care sunt cu adevărat importante”!
Primarul Sectorului 6 și liderul liberalilor bucureșteni îi reproșează, însă, lui Nicușor Dan faptul că nu ar fi reformat Primăria Capitalei și companiile municipale, aducând oameni competenți, și că nu se concentrează asupra investițiilor și a zonelor importante din activitatea Primăriei Capitalei .
„Nu știu exact cum domnul primar general monitorizează investițiile, dar, câteodată, am impresia că se concentrează mai mult pe alte subiecte și mai puțin pe zona de investiții și pe zonele care sunt cu adevărat importante”, a declarat Ciucu.
Din cauza nereformării direcțiilor Primăriei Capitalei și a companiilor municipale, multe proiecte de investiții ale Municipalității sunt blocate de doi ani de zile.
Este cazul, spre exemplu, despre modernizarea a 211 km de rețea primară de termoficare, cu finanțare europeană. Deși contractul de finanțare a fost semnat în noiembrie 2020, lucrările nu au demarat nici după aproape doi ani de zile.
„În acest moment, și eu văd, din nefericire, că sunt lucruri care sunt întârziate. Avem acest blocaj din zona termie, care efectiv nu îmi imaginam că trec doi ani și acea lucrare să nu fi început”, spune Ciprian Ciucu.
Mai mult decât atât, Compania Municipală Termoenergetica se află în risc de insolvență, având datorii mari față de producătorul de energie electrică și termică Electrocentrale București S.A. (ELCEN).
Este un blocaj între direcțiile Primăriei Capitalei și companiile municipale?
Șeful liberalilor din București crede că problema ar consta în ruptura dintre direcțiile Primăriei Capitalei și companiile municipale.
„(…) Și, aici, problema este generalizată. Între direcțiile din Primărie și companiile municipale, există un blocaj, o ruptură, rupturi de comunicare, în special. Nu se pun la masă să găsesc soluții. Și este cazul și cu Termoenergetica și cu proiectul Prelungirea Ghencea, pe care îl desfășoară Trustul Metropolitan de Construcții și cu altele. În Primărie – mă refer Direcția de Investiții, Direcția de Servicii Publice, eventual direcțiile Economic și Juridic, Direcția de Achiziții, Fonduri Europene, tot ce înseamnă contractare și relația cu operatorii merge destul de greu”, a explicat edilul Sectorului 6.
Ciprian Ciucu vrea să preia tronsonul dintre capătul tramvaiului 41 și Strada Brașov!
O altă investiție care stagnează de doi ani de zile este lărgirea Prelungirii Ghencea.
Lucrarea nu a putut fi deblocată în ciuda faptului că Primăria Sectorului 6 și-a oferit sprijinul financiar și și-a manifestat chiar disponibilitatea de a prelua lucrările pe primul tronson, cel dintre terminalul STB Ghencea – capătul tramvaiului 41, și Strada Brașov.
Pentru că Trustul de Clădiri Metropolitane nu ar avea capacitatea de a finaliza lărgirea Prelungirii Ghencea, primarul din Calea Plevnei i-a cerut lui Nicușor Dan să scoată linia de tramvai din actualul contract, urmând ca aceasta să fie executată ulterior, și să împartă lucrarea în mai multe tronsoane.
Primul tronson ar putea fi preluat de către Primăria Sectorului 6, celelalte urmând să fie executate de către Trustul de Clădiri Metropolitane sau scoase, din nou, la licitație.
Ciprian Ciucu crede că Primăria Sectorului 6 ar putea finaliza lucrările pe tronsonul întâi în circa un an – un an și jumătate.