Noile tramvaie ale STB trebuie modificate?

Sursa foto: Mircea Apostolescu

Cele 100 de noi tramvaie, achiziționate de către Primăria Municipiului București pentru Societatea de Transport București, sunt moderne față de cele existente până acum în parcul STB – Tatra, V3A și chiar față de așa-numitele tramvaie „Bucur”, cele modernizate la Uzina de Reparații a STB.

Noile tramvaie au un consum mai mic de energie și au podeaua integral coborâtă, față de „Bucur”, cu numai 35% din podea coborâtă, au aer condiționat, scaune mai confortabile etc.

Ele sunt și mai lungi, având 36 de metri, și ar trebui să fie mai încăpătoare și să ofere un confort sporit călătorilor.

Tramvaiele livrate, până acum, de către producător, au fost repartizate pe linia 41, o linie cu o cerere mare de transport, modernizată, unde calitatea căii de rulare este mult mai bună decât pe multe alte linii.

În plus, calea de rulare a liniei 41 este și pusă în zonă proprie, încă de pe vremea lui Traian Băsescu. Toate aceste atuuri oferă o viteză sporită și o ritmicitate de invidiat la sosirea tramvaielor în stații.

De aici și cererea mare de transport. Utilizatorii știu că tramvaiele liniei 41 sosesc în stații la un interval de 2 minute, că merg repede și fără blocaje de trafic.

Sursa foto: Mircea Apostolescu

De aceea, linia 41 este foarte solicitată. Tramvaiele sunt pline aproape pe tot parcursul zilei, iar la orele de vârf – dimineața, când lumea pleacă la serviciu și la școală, și după-amiază, când se întoarce spre casă, tramvaiele sunt chiar aglomerate, în ciuda frecvenței lor.

Ei bine, într-un asemenea tramvai nou aglomerat, atunci când călătorii stau pe scaune, nu mai rămâne suficient loc pe mijloc, pentru circulație.

Scaunele sunt plasate față în față și picioarele celor care stau pe ele ocupă o mare parte din culoarul de pe mijloc.

Dacă ar fi călători numai pe scaune, poate că spațiul rămas ar fi suficient, dar, atunci când sunt călători și în picioare, nu mai rămâne spațiu pentru circulația celor care urcă sau coboară.

București FM l-a interpelat pe primarul general Nicușor Dan în legătură cu această problemă concretă.

Edilul a recunoscut că nu a circulat cu tramvaiele liniei 41 la oră de vârf, dar a declarat că acest tip de tramvaie circulă în alte orașe din țară, cu aceeași configurație a salonului călătorilor.

Dacă este, însă, o problemă, așezarea scaunelor poate fi ușor modificată, susține Nicușor Dan.

București FM: Domnule primar, ați mers cu tramvaiul 41, cu noile tramvaie, la oră de vârf? Deci, la oră de vârf, nu dimineața, pe la zece?

Nicușor Dan: Nu am mers. Nu.

București FM: Faptul că sunt scaunele poziționate față în față face ca oamenii să se întindă cu picioarele până în mijlocul culoarului și, acolo, nu mai rămâne loc pentru circulație.

Nicușor Dan: Bun, o să facem… Nu cunosc problema asta. Dacă este, cu adevărat, o problemă… Eu știu că aceste tramvaie, cu acest design, funcționează în mai multe orașe din România. Și, în mod logic, ele au fost desenate la fel și pentru București. Dacă este o problemă, nu e ceva… Să repoziționezi niște scaune într-un tramvai nu e ceva extraordinar. Dacă-i o problemă.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.