VIDEO: Maria Mazilu – „Pentru mine Asia a fost și este regăsire! Am visat să îi pot duce pe oameni într-o lume diferită de cea europeană. Așa că am conceput și organizez această călătorie în Laos de 14 nopți”

La scurt timp după terminarea Facultății de Drept, Maria Mazilu a devenit antreprenor, punând bazele propriului birou de insolvență. Satisfacțiile și realizările erau din ce în ce mai mari și mai multe. Cu toate acestea, Maria simțea că din viața ei lipsea ceva. A plecat într-o călătorie de două luni în Asia de Sud-Est și a simțit că trebuie să împărtășească și altora experiențele sale, asa a apărut blogul.

Maria încântă oamenii cu poveștile ei scrise și filmate. Nouă ne plac foarte tare, motiv pentru care am invitat-o la microfonul București FM.

Sursa foto: Cornel Munteanu

Pentru Maria fiecare întrebare legată de Asia vine la pachet cu un răspuns greu de formulat pentru că trebuie să selecteze din foarte multe informații: „Povestea mea cu Asia a început în urmă cu 10 ani de zile, când eram foarte nefericită. Nu mă regăseam în viața mea, în pofida faptului că aveam propriul meu birou, propria mea firmă. Aveam succes, dar mă simțeam chinuită. Nu am făcut facultatea de psihologie, dar acum lucrez în acest domeniu. Am terminat o școală de formare în psihanaliză.”

Redescoperirea a început într-o perioadă în care satisfacțiile profesionale existau, dar cele personale dispăruseră: „Parcursul meu este foarte divers. Deci aveam de 13 ani această firmă cu un colectiv fain, totul era bine, numai eu nu eram bine pentru că mi se părea că eram un robot care trebuia să atingă un nivel de venituri lunar ca să plătească facturi și salarii. Nu mă mai regăseam în ceea ce făceam și atunci, ca să ies din viața mea, mi-am propus să merg într-o lume în care să nu înțeleg nimic și să fie soare.”

„Am dat niște căutări pe Google după soare și am ajuns la articolele lui Brad Florescu, care pe vremea aceea organiza Ture în Thailanda și am simțit, că trebuie să particip și eu. Doar că atunci când mi-am luat biletul pur și simplu n-am putut să mă abțin și mi l-am luat cu întoarcere peste două luni, dar evident am ținut legătura cu colegii la birou.”

Sursa foto: Cornel Munteanu

Încă de la primul contact cu Asia, Maria s-a reîntâlnit cu pasiunea ei, scrisul: „Călătoria mea a început în Thailanda, pe o plajă sălbatică, iar eu m-am apucat să scriu pe Facebook diverse informații legate de lucrurile pe care le vedeam, despre gazdele la care stăteam și așa mai departe. Povesteam ce trăiesc, prin scris, foarte entuziasmată tot ce trăiam.”

„Apoi am mers în Indonezia, am mers în junglă, am mers în Malaezia, continuam să scriu, dar habar n-aveam cum funcționa Facebook-ul. Eu scriam toate lucrurile acestea sub formă de note pe Facebook, de care o prietenă de-ale mele, care lucra pe social media, nu auzise vreodată.”

„Totuși, lumea a început să comenteze, să reacționeze și într-o seară în care stăteam pe plajă și scriam, mi-am adus aminte de perioada adolescenței, când eu, de fapt, trebuia să dau la facultate de litere, am fost la concursuri literare, la olimpiade. Astfel mi-am dat seama că Thailanda m-a reîntors la pasiunea mea.”

Succesul a venit încă de la primul articol publicat oficial: „Brad Florescu a publicat un articol pe care l-am scris despre călătoria mea, care de fapt era în Asia. Era vorba de călătoria mea interioară și a avut mare succes. Atunci mi-am dat seama că acesta este drumul și m-am întors în țară cu decizia luată de a închide biroul. Pentru mine Asia a fost și este regăsire.”

Sursa foto: Cornel Munteanu

În caz că vrei să vizitezi și tu acest continent ai câteva sfaturi de la Maria Mazilu: „Asia este împărțită în zone, iar perioadele musonice diferă în funcție de acestea. Spre exemplu, Indonezia este separat într-o zonă, Thailanda, Laos și Vietnam sunt în altă zonă. De obicei cei care merg în Thailanda aleg lunile noiembrie-februarie, când acolo este climatul uscat. Temperaturile sunt de 28-29 de grade, dar condițiile de vreme s-au schimbat și acolo, ca și la noi în Europa. Lucrurile nu mai sunt chiar atât de clar și bine delimitate.”

„Totuși, există site-uri bine puse la punct de pe care te poți informa, ceea ce eu trebuie să recunosc că nu fac. Eu mă duc în Asia ca acasă și atunci când te duci acasă la tine, nu te interesează nici că ninge, nici că plouă.”

„În ceea ce privește prețurile, eu vorbesc din perspectiva omului care a mers singur de la prima călătorie, fără să fac o comparație între cum este bugetul pe care ți-l oferă o agenție și cum este cel pe care ți-l faci singur. Cel mai scump a fost și rămâne biletul de avion care, în prezent chiar și luat cu câteva luni înainte, cu o singură escală, nu-l găsiți sub 900 de euro.”

„Laos este cea mai ieftină țară din Asia de Sud-Est. Acolo poți să bei un suc natural de fructe exotice și pe care plătești între 90 de cenți și un dolar, iar fructele sunt de acolo, de la mama lor, sunt naturale. Pe o masă am dat de la 5 dolari până la 12 dolari, depinde ce vrei să mănânci, unde vrei să mănânci. În orice caz, costurile sunt mici comparativ cu cât ai plăti dacă ai merge în țări din Europa.”

Poți ajunge în Asia chiar alături de Maria: „Pentru mine urmează atingerea unui vis pe care îl am de când am fost acum 10 ani în Asia de Sud-Est – să organizez o excursie în care să îi pot duce pe oameni într-o lume diferită de cea europeană. Așa că am conceput și organizez această călătorie în Laos de 14 nopți.”

„Este o îmbinare între natură, tradiții. Vreau ca oamenii să se relaxeze, să nu alergăm tot timpul, să vedem cum se fac produsele, caietele, tablourile din hârtie, care este procesul mătăsii, să urcăm și pe un mic munte, să ne bucurăm de natură. Plecarea în excursie este programată pentru data de 5 noiembrie.”

Hai cu un play la videoclipul de mai sus și fă-ți și tu viața o călătorie plină de experiențe de neuitat!