Vânzările de alimente, băuturi, tutun şi carburanţi au scăzut în primele 11 luni din 2013
Articol de DSRNetworkAdmin, 8 ianuarie 2014, 11:24
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, cu excepţia celui auto, a scăzut în primele 11 luni ale anului trecut cu 0,1% faţă de 2012, ca urmare a reducerii vânzărilor de alimente, băuturi, tutun şi carburanţi, potrivit INS.
Astfel, în perioada ianuarie-noiembrie 2013, ca serie brută, comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 4,1%, iar vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun s-au redus cu 0,5%.
Creştere s-a înregistrat doar la vânzările de produse nealimentare, de 2,8%, se arată într-un comunicat al Institutului Naţional de Statistică (INS).
Ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, vânzările de carburanţi au fost cu 4% mai mici, iar cele de produse alimentare, băuturi şi tutun cu 0,6% mai reduse.
Comerţul cu produse nealimentare a crescut cu 3,2%.
În noiembrie, comparativ cu octombrie, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a scăzut pe ansamblu cu 2,3% ca serie brută şi cu 0,2% ca serie ajustată, pe fondul reducerii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-8,4% brut şi 0,6% ajustat) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (-0,5% atât brut, cât şi ajustat).Vânzările de produse nealimentare au crescut cu 0,2% ca serie brută şi cu 2,8% ca serie ajustată.
Comparativ cu noiembrie 2012, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul, cu excepţia celui auto) a crescut cu 1,8% ca serie brută, datorită majorării vânzărilor de produse nealimentare cu 5,2%.
Scăderi s-au înregistrat la vânzările de carburanţi pentru autovehicule în magazine specializate (-0,6%) şi la cele de produse alimentare, băuturi şi tutun (-0,5%).
Ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul a urcat cu 0,1%, datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+5,6%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+1,2%).
Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 1,7%.