O nouă linie de metrou în Capitală: Cât va dura construcţia magistralei 7 Bragadiru-Voluntari
Articol de DSRNetworkAdmin, 11 februarie 2014, 11:45
Magistrala 7 de metrou Bragadiru-Voluntari ar putea costa 1, 5 miliarde euro, iar construcția ei s-ar putea întinde pe durata a șase ani, a anunțat ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu. „Magistrala 7 de metrou Bragadiru-Voluntari face parte din lista proiectelor de infrastructură din domeniile de activitate ale Ministerului Transporturilor, propuse a fi abordate în regim de parteneriat public privat (PPP)/concesiune de lucrări publice.Această magistrală ar putea costa 1, 5 miliarde euro, iar construcția ei s-ar putea întinde pe durata a șase ani”, a afirmat Ramona Mănescu.Potrivit acesteia, pe lista menționată apare și proiectul referitor la renovarea și administrarea principalelor 15 stații de cale ferată din România, cu o valoare estimată de 65 de milioane de euro, dar și dezvoltarea de terminale intermodale rutier-feroviare — Centrul Intermodal de Transport Marfă Suceava, cu o valoare estimată de 26 de milioane de euro.”Printre cele 15 stații care vor fi renovate s-ar putea afla cele de la Arad, Bacău, Brașov, Cluj, Constanța sau Galați, iar valoarea proiectului este estimată la 65 de milioane de euro.Procesul de dezvoltare de terminale intermodale rutier-feroviare s-ar putea desfășura pe durata a 36 de luni”, a mai spus ministrul Transporturilor.Directorul general al Metrorex, Aurel Radu, a declarat că perioada de realizare a Liniei 7 Voluntari — Bragadiru se va stabili după finalizarea studiilor de prefezabilitate și fezabilitate, scrie Agerpres. Potrivit acestuia, studiile se vor finaliza după revizuirea legislației aplicabile parteneriatului public privat. Linia 7 de metrou va avea circa 25 de kilometri și 30 de stații, plus depou și va asigura legătura, pe direcția Sud Vest — Nord Est a zonei centrale (zona de afaceri, comerț, administrație, educație, cultură, teatru, cinema etc.) cu cartierele Alexandriei-Rahova și Obor-Colentina.Particularitatea proiectului constă în faptul că acesta va include lucrări specifice unei linii de metrou, precum și o serie de proiecte de urbanizare mixtă (dezvoltări rezidențiale, comerciale, de agrement etc.) asociate investiției de bază.