Marketingul muzeal – o soluție pentru aducerea vizitatorilor în muzee?
Articol de DSRNetworkAdmin, 17 februarie 2014, 13:18
Facultatea de Management-SNSPA, editura Tritonic și Muzeul Național al Țăranului Român vă invită miercuri, 19 februarie 2014, la ora 17.00, la Librăria Cărturești MNȚR, la o discuție privind modul în care marketingul poate ajuta muzeele să își îndeplinească misiunea culturală și educațională.Această discuție este prilejuită de lansarea cărții Marketing muzeal pentru nonmarketeri, de Alexandra Zbuchea.Prezentarea cărții va fi făcută de către dl. Virgil Ștefan Nițulescu, director general al Muzeului Național al Țăranului Român, și dl. Dragoș Neamu, președinte al Rețelei Naționale a Muzeelor din România.La această întâlnire sunt așteptați manageri de muzee, persoane care sunt implicate în activitatea de marketing și relații publice în muzee, precum și toți cei care lucrează sau nu în muzee, dar sunt interesați ca aceste organizații să fie tot mai active și mai căutate de public. Datele ultimului barometru european în sfera culturii, realizat în 2013, arată că numai 21% dintre români au vizitat un muzeu sau o galerie în cursului anului trecut, cu 6% mai puțin decât o făceau în urmă cu 5 ani. Românii sunt în general europenii cei mai puțin activi în sfera culturii. Numai 7% dintre români sunt activi și foarte activi cultural, față de media europeană de 18%. Motivul principal pe care românii l-au dat cu privire la neparticiparea în activități culturale în general, nevizitarea muzeelor în special este lipsa de oferte atractive. Ei consideră într-o proporție mai mare decât alți europeni că oferta muzeelor este de slabă calitate.Cu prilejul întâlnirii de la Librăria Cărturești, se va discuta cu cei doi invitați și reprezentanți ai diverselor muzee din București în ce măsură se poate îmbunătăți oferta și imaginea muzeelor în rândul publicului, astfel încât să crească vizitarea lor și impactul asupra publicului. Cartea lansată cu acest prilej oferă nu numai câteva date concrete privind acest domeniu, ci și unele indicații privind căile care ar putea să fie urmate.