Modele de teste pentru Evaluările naționale la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, prezentate de MEN
Articol de DSRNetworkAdmin, 28 martie 2014, 16:31
Ministerul Educației Naționale a postat vineri, modele de teste pentru Evaluările naționale la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, în anul școlar 2013-2014.
Evaluarea competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a constă în administrarea a trei teste vizând evaluarea competențelor de receptare a mesajelor citite, evaluarea competențelor de producere a mesajelor scrise și evaluarea competențelor de matematică.
Elevii care au urmat cursurile clasei a II-a în limba maternă vor susține, pe lângă testele la limba română și matematică, încă două probe în care le vor fi evaluate competențele de receptare a mesajelor citite și competențele de producere a mesajelor scrise (ambele în limba maternă).
În cadrul evaluării la clasa a II-a, testul de evaluare a competențelor de receptare a mesajelor citite și testul de evaluare a competențelor de producere a mesajelor scrise se desfășoară în aceeași zi, cu o pauză de 10 minute între ele.
Evaluarea competențelor fundamentale la finalul clasei a IV-a presupune un test pentru evaluarea competențelor de înțelegere a textului scris în limba română și un test pentru evaluarea competențelor de matematică.
Pentru elevii aparținând minorităților naționale, care studiază după un curriculum în limba maternă, se administrează și un test de evaluare a înțelegerii textului scris în limba maternă.
Evaluarea competențelor fundamentale la finalul clasei a VI-a constă în susținerea unui test pentru evaluarea unor competențe specifice ariei curriculare 'Limbă și comunicare', respectiv a unui test pentru evaluarea unor competențe specifice ariei curriculare 'Matematică și Științe ale naturii'.
Fiecare test este elaborat pentru a putea fi rezolvat în 25 de minute la clasa a II-a și în 60 de minute la clasele a IV-a și a VI-a.
Potrivit reprezentanților MEN, după administrarea testelor la clasa a IV-a se realizează eșantionarea unităților de învățământ din învățământul de stat și particular din întreaga țară, evaluarea competențelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a fiind o evaluare standardizată și având ca scop furnizarea datelor și a dovezilor necesare pentru diagnoza sistemului de învățământ la nivel primar.