Radio România îşi reconfirmă poziţia de lider de audienţă
Articol de DSRNetworkAdmin, 19 mai 2014, 14:08
Conform datelor de audienţă furnizate de Asociaţia pentru Radio Audienţă (ARA) – Valul de primăvară 2014, publicate luni, 19 mai, Reteaua studiourilor regionale Radio România este pe primul loc in mediul rural si se situeaza intre primii 3 competitori la nivel national inregistrand peste 1,5 milioane ascultatori in fiecare zi (13,5% din totalul ascultatorilor).
La nivel naţional, posturile Radio România înregistrează o creştere de aproximativ un procent al indicatorului market share, cota de piaţă înregistrată fiind de 31,7% iar Radio Romania Actualităţi este pe primul loc cu 15,2% la nivel naţional .
Aceste rezultate, care conţin creşteri importante faţă de studiul precedent, sunt urmarea firească a adaptării şi modernizării ofertei editoriale a principalului post al Radio România precum şi a campaniei de marketing derulate în ultimele luni ale anului 2013.
Deşi în valul de primavară se înregistrează o scadere a pieţei totale de radio cu 781,4 mii de ascultători la nivel naţional, programele Radio România (Radio România Actualităţi, Radio România Cultural, Radio România Muzical, Radio România Antena Satelor şi Reţeaua Studiourilor Regionale) sunt ascultate zilnic de circa 4,5 milioane de persoane, reprezentând o treime din totalul ascultătorilor din România.
Studiul de Audienţă Radio – Valul de primăvară 2014 a fost efectuat în perioada 13 ianuarie – 27 aprilie 2014 de către IMAS – Marketing şi Sondaje şi GFK România pe un eşantion de 9.434 de persoane dintre care 7.401 în mediul urban şi 2.033 în mediul rural.
Studiul a cuprins 1.172 de localităţi, dintre care 313 în mediul urban şi 859 în mediul rural. Măsurarea audienţei s-a realizat pe baza metodei rememorării audienţei din ziua precedentă (Day After Recall), metodă folosita de cele mai multe dintre sistemele de măsurare pe plan internaţional, metodologie recomandată de EBU (European Broadcasting Union) şi ESOMAR (European Society for Opinion & Marketing Research).
Vă mulţumim pentru încrederea pe care ne-o acordaţi!