Vânzările de mașini au crescut cu peste 30%, în primele 5 luni ale anului

Vânzările de mașini în primele cinci luni din acest an au crescut cu 30,2% față de perioada similară din 2013, ceea ce înseamnă 11 luni consecutive de creștere, potrivit datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

În continuare, vânzările pe piața din România sunt susținute de achizițiile realizate de persoanele juridice (75% din volumului total înregistrat pe primele 5 luni din 2014).

De remarcat este faptul că, pentru luna mai, raportul persoane fizice/persoane juridice este mai echilibrat (41% vs. 59%), influența Programului „Rabla” fiind evidentă.

La autoturisme, topul pe mărci după patru luni din 2014 este condus de Dacia, cu 9.832 unități vândute (32,6% din total), urmată de Volkswagen (2.995 unități/9,9%), Skoda (2.816 unități/9,3%), Ford (2.066 unități/6,8%), Renault (1.920 unități/6,4%) și Opel (1.221 unități/4%).

Pe modele, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în luna mai, dar și după cinci luni din 2014, urmat de Sandero, Dacia Duster, Skoda Octavia și Volkswagen Golf.

În funcție de tipul de combustibil, creșterea vânzărilor de autoturisme cu motoare Diesel se reduce față de situația la patru luni, ponderea acestora ajungând după cinci luni din 2014 la 56,3% (față de 59,3% cât era la patru luni).

Și pe plan european se remarcă o evoluție pozitivă, principalele țări europene înregistrând creșteri destul de importante (Franța — 3,4%, Germania — 3,4%, Italia — 3,2%, Spania — 16,3%, Marea Britanie — 11,6%).

Totodată, în primele cinci luni, s-au produs 176.124 de autovehicule, cu 6,7% mai puține decât în perioada similară din 2013. Dintre acestea, 149.489 unități (85%) sunt produse de Dacia, 26.631 (15%) de Ford și patru unități de Roman Brașov.

Volumele cele mai mari le-au înregistrat Dacia Duster (66.407 unități), urmată de Dacia Logan (44.779 unități), Ford B-MAX (26.631 unități), Dacia Sandero (20.673 unități) și Dacia Logan MCV (17.630 unități).

Reprezentanții Asociației mai remarcă faptul că Dacia este, în continuare, performera pieței europene, aceasta înregistrând pe ansamblul statelor membre ale UE, cea mai mare creștere la cinci luni, respectiv 37% (+25% în luna mai 2014 vs. mai 2013).

Aceștia reiterează că, pentru a avea o evoluție constant pozitivă, dar și predictibilă într-o oarecare măsură, piața are nevoie de măsuri privind fiscalizarea comerțului cu autovehicule rulate din import (TVA, impozite etc), sancționarea modificării kilometrajului ori a circulației autovehiculelor înmatriculate în alte state.

Pe de altă parte, este nevoie și de un cadru legal care să stimuleze achiziția de autovehicule care încorporează tehnologie avansată și sunt mai puțin poluante (electrice, hibride sau folosesc combustibili alternativi).

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.