Numărul de tranzacții achitate online a crescut cu 30% în primele 5 luni din 2014 față de perioada similară de anul trecut
Articol de , 18 iunie 2014, 12:14
Numărul de tranzacții achitate online de către clienții magazinelor online românești a înregistrat o creștere cu peste 30% în primele 5 luni ale anului față de aceeași perioadă din 2013, în timp ce valoarea coșului mediu achitat online s-a majorat cu 20%, conform estimărilor PayU, integratorul de plăți online din România.
De altfel, în fiecare minut au loc aproximativ 70 de comenzi online, cu o valoare totală de 10,783 lei.
”Spre deosebire de ultimii 3 ani, când valoarea medie a coșului de cumpărături a scăzut sub efectul diversificării gamei de produse achiziționate online, aceasta a crescut, în medie, cu 20% față de aceeași perioadă a anului trecut. Cele mai mari evoluții au avut loc pe segmentele turism, jucării, IT&C și fashion unde comanda medie a crescut cu 52%, 25% și respectiv 12%.
‘Evoluția înregistrată pe toate segmentele arată o creștere a încrederii utilizatorilor în magazinele online și o înțelegere a beneficiilor cumpărăturilor online, lucru indicat și de studiul Shopping Experience Rank dat publicității cu ocazia campaniei e-Românește.
Evoluția unor segmente precum cel al jucăriilor, unde valoarea medie o depășește chiar și pe cea din fashion și se apropie de IT&C, este un alt mod prin care ne putem da seama că achizițiile online nu mai reprezintă o excepție, ci sunt parte integrantă din viața unui număr tot mai mare de oameni.
De altfel, lunar, în sistemul PayU se înregistrează, în medie, 30.000 de utilizatori unici noi, cei mai mulți ajungând să fie utilizatori recurenți’, explică Cristina Vrânceanu, Strategic Partnerships Executive PayU România.
De asemenea, creșterea accelerată a vânzărilor înregistrate de tablete și smartphone-uri se reflectă și în comerțul electronic românesc, unde aproximativ 20% dintre comenzi sunt plasate de pe un astfel de dispozitiv.
Jumătate dintre acestea sunt și achitate online, tot prin intermediul unui telefon sau al unei tablete.
Segmentul cu cea mai mare pondere a plăților online efectuate de pe un dispozitiv mobil este cel al magazinelor de fashion, unde ajunge la 15%, însă cele mai mari evoluții au fost înregistrate pe segmentele telecom (de la 2% în 2013 la 8% în 2014) și utilități (de la 0,71% în 2013 la 6% în 2014).
Concomitent cu evoluția numărului de tranzacții efectuate de pe un dispozitiv mobil, crește și adopția metodelor alternative de plată. Astfel, cardurile cu rate, care au început să fie tot mai utilizate în ultimul an și jumătate, continuă să crească în preferințele de plată, înregistrând o creștere lunară de aproximativ 10% iar numărul tranzacțiilor achitate prin iTranfer — metoda de plată prin internet banking cu confirmare instant, oferită exclusiv de PayU — crește cu aproximativ 30% în fiecare lună.