Dacia, laudata de jurnalistii francezi
Articol de , 17 iulie 2014, 17:08
Inmatricularile de autoturisme Dacia au crescut cu 36,2% in primul semestru al acestui an in Uniunea Europeana, la aproape 200.000 de unitati, scrie cotidianul economic francez La Tribune in editia sa de astazi.
Este ce mai puternica crestere dintre toate marcile auto vandute pe vechiul continent, iar masina romaneasca ieftina reprezinta, de-acum, 30% din vanzarile totale ale grupului Renault, mai adauga publicatia.
Jurnalistii francezi precizeaza ca de la inceputul anului Dacia a vandut 263.000 de masini in toata lumea, gratie popularitatii tipurilor Logan, Sandero si Duster.
Aceasta marca, care pe vremea regimului comunist din Romania era imaginea insasi a raportului calitate-fiabilitate execrabil, a renascut in 2004 odata cu aparitia Logan, masina dorita de fostul presedinte al Grupului Renault, Louis Schweitzer, mai spune La Tribune, care adauga ca cele mai recente Logan II si Sandero II, cu preturi pornind (in Occident –n.r.) de la 8000 de euro in versiunea de baza, ca si Duster-ul restilizat sunt in plin boom al vanzarilor, in timp ce monovolumul Lodgy apare ca un esec.
Pret mic, utilizare simpla, intretinere economica, fiabilitate mai mult decat buna gratie unor componente mecanice solide, Daciile seduc cumparatorii in ciuda finisarilor mediocre si a materialelor de slaba calitate. Cvasi-totalitatea cumparatorilor sunt persoane particulare. Clientii se inghesuie, iar masinile, fie ca sunt produse in Romania, sau in Maroc, se vand fara probleme concluzioneaza La Tribune