AUDIO&FOTO: Parcurile din Bucuresti, lipsite de comertul civilizat. Ce s-a ales de chioscurile ALPAB
Articol de , 21 iulie 2014, 12:50 / actualizat: 21 iulie 2014, 18:27
Praful s-a ales de comertul civilizat promis de catre ALPAB in parcurile Capitalei.
In anul 2011, Administratia Lacuri, Parcuri si Agrement (ALPAB), a cumparat 16 chioscuri metalice, „cu aspect istoric”, care au fost instalate in parcurile Cismigiu, Herastrau, Carol, Tineretului, Izvor si Unirii.
Fiecare chiosc are o suprafata de 4 metri patrati si a costat circa 37 de mii de euro, transmite reporterul Bucuresti FM, Mircea Apostolescu.
In luna aprilie a anului 2012, ALPAB a incheiat un contract de asociere in participatiune cu o firma privata, in scopul exploatarii celor 16 chioscuri istorice.
Care este parerea viceprimarului Capitalei, Mircea Raicu:
Conform contractului, ALPAB urma sa primeasca 50% din profitul realizat din aceasta afacere.
Anul trecut, cei de la parcuri au primit un total de 10 mii de euro, pentru toate cele 16 chioscuri.
Asta inseamna un profit de aproximativ 50 de euro pe luna, pentru fiecare chiosc, deci o afacere cam paguboasa fata de cei aproape 600 de mii de euro investiti de catre ALPAB in afacere.
Necazul cel mai mare este, insa, acela ca firma privata, partenerul de afaceri al ALPAB, e extins chioscurile respective, instaland, pe langa ele, dupa cum puteti vedea in fotografiile realizate in Cismigiu, tot felul de masute, de frigidere, de standuri pentru pufuleti si alte produse si de umbrelute.
In acest fel, s-a ales praful de aspectul de comert civilizat al chioscurilor istorice, vare aproape nu se mai disting in spatele feluritelor accesorii.
Ori, tocmai aspectul lor istoric si comertul civilizat au constituit motivele pentru care aceate chioscuri au fost cumparate.