Un al doilea Canal de Suez
Articol de , 5 august 2014, 15:26
Autorităţile egiptene au anunţat astazi un plan de modernizare majoră a Canalului de Suez, una din cele mai importante căi de comunicaţie maritime care leagă Mediterana de Marea Roşie şi Europa de Asia, informează DPA şi Reuters citate de Agerpres.
Proiectul implică săparea unui canal paralel pe o lungime totala de 72 de kilometri, a explicat şeful Autorităţii canalului, Mohab Mamish, în cadrul unei conferinţe de presă la Ismailia (nord-est).
Costul estimat al lucrărilor la noul canal va fi de circa 4 miliarde de dolari, a adăugat Mamish, potrivit căruia lucrările ar urma să fie încheiate în cinci ani, dar se va încerca devansarea acestui termen cu doi ani.
Un număr de 17 companii egiptene vor fi implicate în implementarea proiectului, care se va desfăşura sub supervizarea armatei, a precizat în aceeaşi conferinţă de presă preşedintele egiptean Abdel Fattah Al-Sissi.
De asemenea, urmează să fie construite cinci noi zone rezidenţiale şi turistice, potrivit cotidianului Al-Ahram, care mai notează că proiectul va crea un milion de locuri de muncă.
Şeful statului egiptean a subliniat totodată că proiectul va fi realizat fără a se recurge la finanţare străină.
Canalul de Suez, inaugurat în 1869 după 10 ani de muncă intensă, are în prezent 163 km şi aduce Egiptului încasări de circa 5 miliarde de dolari pe an, o sursă vitală de bani pentru o ţară care a cunoscut scăderi drastice ale turismului şi investiţiilor după revolta din 2011.
Canalul a fost naţionalizat în 19556 de preşedintele Gamal Abdel Nasser, generând o criză politico-militară cu Marea Britanie – care îl controla -, Franţa şi Israel. Media proguvernamentale din Egipt nu au ezitat să compare planurile de extindere a canalului cu proiectele de infrastructură ale lui Nasser, ce au constituit o sursă de mândrie naţională, notează Reuters.