La Brasov apare un nou aeroport
Articol de , 3 octombrie 2014, 15:54
Astazi a fost inaugurata pista viitorului aeroport international, Braşov-Ghimbav, la eveniment fiind prezenţi miniştrii transporturilor, Ioan Rus, şi economiei, Constantin Niţă.
Cei doi membri ai Cabinetului Ponta au arătat că Guvernul ar putea să se implice în finanţarea investiţiei, Ioan Rus neexcluzând posibilitatea ca în bugetul pe 2015 să fie cuprinsă o sumă necesară pentru continuarea lucrărilor.
Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Aristotel Căncescu, a subliniat cu acest prilej că lucrările la aeroport nu pot fi terminate fără sprijin financiar guvernamental.
„Faptul că inaugurăm această pistă este meritul Consiliului Judeţean şi a consilierilor din toate formaţiunile politice. Pe mine m-ar bucura dacă am avea un ajutor financiar, pentru că fără un sprijin financiar nu-l putem finaliza. Avem bani pentru căile de rulare, pentru balizaj, pe care le vom finaliza anul viitor. Până acum am cheltuit sub 30 de milioane de euro, dar ar mai trebui încă pe atât să finalizăm acest aeroport. Fără sprijin guvernamental, aeroportul nu poate fi terminat”, a subliniat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov.
La randul sau, Ioan Rus a declarat ca „In situaţia în care Consiliul Judeţean nu va avea resurse să meargă înainte cu această investiţie şi se întârzie cu lucrările, se pune problema ca noi să promovăm, cu acordul braşovenilor, un proiect de lege, o OUG, prin care să transferăm spre Ministerul Transporturilor o parte din lucrările de aici. Dată fiind diferenţa de climă permanentă şi condiţiile meteo de pe aeroportul Otopeni, aeroportul de la Braşov se poate transforma într-unul de rezervă al Otopeniului, şi atunci să finanţăm de la nivelul Guvernului alte lucrări, pentru că ar fi păcat să laşi pista să se distrugă. Aici mai este mult de lucru. Am făcut o pistă doar şi foarte bine că nu am tăiat o panglică pentru că ne făceam de râs. De acum, trebuie să stăm cu picioarele în apă rece puţin, să găsim soluţia optimă ca să mergem cu viteză mai mare mai departe.”
În opinia ministrului, aeroportul de la Braşov trebuie să fie unul deschis traficului internaţional, având în vedere numărul de turişti străini care vin în zonă, el neexcluzând ca în bugetul pe anul viitor să fie cuprinsă şi o sumă pentru lucrările care trebuie realizate aici, în continuare.
Ideea a fost sustinuta si de Constantin Nita: „Din punctul nostru de vedere, terenul pe care se construieşte aeroportul ar trebui să treacă de la Ministerul Cercetării, unde se află în prezent, la Ministerul Transporturilor, având în vedere că astfel dăm posibilitatea Guvernului să se implice în finanţarea lucrărilor. Cred că Guvernul trebuie să se implice în acest obiectiv şi voi face tot ce îmi stă în putinţă ca acest lucru să se întâmple în condiţii perfect legale. De la început am fost de acord cu această investiţie şi am ajutat ori de câte ori mi s-a cerut.”
La inaugurarea pistei au fost prezenţi şi preşedinţii Consiliilor Judeţene Covasna şi Harghita, parlamentari, consilieri locali şi judeţeni. Un avion uşor de patru locuri a aterizat pe pistă şi a făcut câteva ture cu cei care au dorit să testeze pista.
Pista aeroportului Braşov Ghimbav are o lungime de 2.820 de metri şi o lăţime de 45 de metri. Costurile acesteia s-au ridicat la suma de 16 milioane de euro, bani din bugetul Consiliului Judeţean.
Potrivit unui studiu, după câţiva ani de funcţionare, traficul de pasageri pe aeroportul din Braşov este prevăzut să ajungă la un milion de persoane pe an