UPDATE: Pasajul rutier de la Piața Presei va fi gata în martie, anul viitor
Articol de Stefania Grigore, 7 octombrie 2014, 18:45 / actualizat: 8 octombrie 2014, 11:09
Lucrările de la pasajul rutier subteran continuă, traficul rutier rămânând deschis, atât în sensul giratoriu de la Piața Presei, cât și pe Șoseaua Bucureşti – Ploiești, pe Șoseaua Kiseleff şi pe Bulevardul Mărăşti.
De fapt, una dintre marile provocări ale proiectului este aceea de a menține, în permanență, patru benzi deschise traficului, în sensul giratoriu, cealaltă fiind reprezentată de relocarea reţelelor de utilități, conform șefului de șantier, inginerul Lucian Popescu.
In acest moment se execută lucrări la rampa de acces, de pe Șoseaua București – Ploiești, și la cele două rampe de ieșire, cea de pe Șoseaua Kiseleff și cea de pe Bulevardul Mărăşti. Se execută, de asemenea, și turnarea plăcii de beton armat care va acoperi partea subterană a pasajului.
După finalizarea acestor lucrări, în luna noiembrie, se va trece la executarea săpăturii în subteran și la turnarea pereților de beton ai tunelului propriu-zis. Aceste lucrări vor continua și pe timpul iernii, asigurandu-se temperaturi pozitive, în subteran. Astfel, pasajul rutier va fi dat în folosință în luna martie a anului viitor.
In paralel, se lucrează la pasajul pietonal care va subtraversa Șoseaua Kiseleff, asigurând legătura între terminalul RATB și Parcul Herăstrău, în zona Pavilionului H. Acest pasaj va fi realizat din trei piese prefabricate din beton armat, care vor fi amplasate pe pozițiile lor cu ajutorul unei macarale-gigant de 700 de tone.
Fiecare dintre cele trei piese prefabricate va avea o greutate de circa 210 tone.
Pentru realizarea acestor lucrări, traficul rutier pe Șoseaua Kiseleff va fi întrerupt doar 6 zile, în total, adică trei week-end-uri.
Pasajul rutier de la Piața Presei va avea o lungime totală de 700 de metri, dintre care 180 de metri va măsura tunelul propriu-zis, iar cele trei rampe vor avea o lungime de aproximativ 220 de metri, fiecare.
Accesul în pasaj se va face de pe Șoseaua București – Ploiești, pe două benzi de circulație. Ieșirea se va putea face, fie pe Șoseaua Kiseleff, pe două benzi, fie pe Bulevardul Mărăşti, către Bulevardul Expoziției, pe o singură bandă.
In acest fel, Municipalitatea urmărește separarea fluxului de intrare de cel de iesire din București, prin partea de nord, având drept rezultat fluidizarea traficului.
Desigur, va rămâne de rezolvat problema intersecției de la Arcul de Triumf, unde se va accentua conflictul de trafic deja existent.
Ion Dedu, seful Directiei de Infrastructura si Transporturi a PMB, despre stadiul lucrarilor la Piata Presei:
Problema aglomeratiei din traficul rutier de la Arcul de Triumf va fi rezolvat prin introducerea circulatiei pietonale in pasaje subterane si realizarea unui sistem de turbogiratie pentru masini.
Ion Dedu recunoaste ca dupa finalizarea lucrarilor la pasajul rutier subteran de la Piata Presei, conflictul de trafic de la Arcul de Triumf se va accentua.
El spune ca prioritatea o reprezinta fluidizarea circulatiei catre iesirea din Bucuresti a vehicolelor care circula dinspre Bulevardul Maresal Prezan, catre Piata Presei, pe Soseaua Kiseleff.
Seful de la Infrastrucura si Transporturi mai afirma caproblema traficului de la Arcul de Triumf nu va fi rezolvata in intregime, dar ca acest lucru nici nu ar fi de dorit, pentru ca aceasta intersectie ar genera un aflux masiv de masini catre centrul Capitalei.
Autor: Mircea Apostolescu