Premieră in Programul Rabla, tichetele electronice epuizate înainte de termenul-limită
Articol de Stefania Grigore, 14 octombrie 2014, 10:56
Prin acest program, 17 mii de români si-au schimbat maşinile vechi, poluante, cu altele noi, cu emisii reduse.
Succesul din acest an se datoreazăc introducerii tichetelor electronice gestionate prin sistemul informatic al Admnistraţiei Fondului pentru Mediu si derularea programului prin dealerii auto.
„Este pentru prima dată când tichetele sunt epuizate înainte de termenul limită stabilit de calendarul de desfăşurare. Succesul din acest an se datorează categoric introducerii în premieră a tichetelor electronice gestionate prin sistemul informatic al AFM. Astfel, atât noi, autorităţile, cât şi beneficiarii, am putut urmări în timp real dinamica desfăşurării întregului proces de accesare a tichetelor electronice. Pe de altă parte, derularea programului prin dealerii auto, dar şi faptul că tichetele nu au mai fost împărţite pe judeţe, ele fiind consumate în funcţie de cerere, au generat deopotrivă rezultatele cele mai bune de la lansarea Programului în urmă cu 10 ani”, menţionează Korodi.
Prima de casare acordată fiecărui beneficiar al programului a fost de 6.500 de lei, iar rezervarea primului tichet electronic a fost înregistrată în sistemul informatic al AFM în data de 8 aprilie 2014.
Recent, ministrul Mediului a declarat că Programul ‘Rabla’ va exista şi în 2015 şi nu vor exista probleme cu închiderea acestuia, iar autorităţile analizează unele modificări.
”Programul ‘Rabla’ merge bine în acest moment, pentru că procedurile birocratice s-au simplificat, iar atât persoanele fizice, cât şi companiile, au putut să urmărească permanent stadiul voucherelor rămase. În acest moment există mai puţin de 700 de tichete disponibile. Nu o să avem probleme de închidere a programului. Va fi unul dintre puţinii ani în care se vor epuiza toate tichetele alocate.
Pentru 2015, sunt convins că vor fi modificări în Programul ‘Rabla’, dar este prematur să vorbim despre acestea. Ştiţi că există un dialog în care Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile ar fi fericită ca programul să nu mai meargă înainte, dar din punctul nostru de vedere suntem permanent interesaţi ca maşinile vechi, care înseamnă probleme de poluare, să fie scoase din uz. De aceea, noi vrem să gândim un proiect care să aibă anumite modificări şi să demonstrez că nu numai ce spun producătorii contează, ci şi modul în care arată strada în România, în care avem foarte multe maşini care poluează”, a explicat Korodi.