Poluarea din București ar putea scădea cu 30%!
Articol de Vicentiu Andrei, 23 octombrie 2014, 08:28
Scăderea nivelului emisiilor din transporturi poate duce la reducerea poluării aerului din București cu 30%
Ion Dedu, seful Direcției de Infrastructură și Transporturi a Primariei Capitalei, spune că poluarea generată de transport este cea mai importantă sursă de poluare a aerului din București.
Reducerea acestei surse de poluare poate face diferența între înscrierea sau sau nu in valorile de poluare a aerului admise de către legislația europeană, explică șeful de la Transporturi.
Dedu spune că politica Municipalitatii este aceea de a reduce transportul auto individual și de a-l încuraja pe cel public, precum și transportul alternativ.
Astfel, pe mai multe artere mari, precum Bulevardul Aerogării, Bulevardul Liviu Rebreanu sau Șoseaua Pantelimon, liniile de tramvai au fost amenajate in zone proprii, adica nu mai pot fi traversate de catre automobilisti.
Pe de altă parte, au fost deja realizate culoare unice pentru mijloacele de transport RATB pe portiuni din Splaiul Independenței, pe Calea Dorobanților și Calea Floreasca.
Cat despre transportul alternativ, seful de la Infrastructură și Transporturi afirmă că au fost amenajate piste pentru bicicliști pe Bulevardul Buzesti – Berzei și pe Calea Victoriei.
Această din urmă arteră reprezintă o imagine a politicii Primăriei Capitalei in ceea ce privește reducerea spațiului destinat mașinilor in folosul celui pentru pietoni și bicicliști.
Ion Dedu mai spune că Primăria Capitalei va pune accentul pe achiziționarea de mijloace de transport electrice pentru RATB, și pe oferirea de facilități pentru cumpărarea de vehicule electrice de catre populație.
Dedu a mai explicat că dezvoltarea transportului public îi poate încuraja pe cei care vin în București zilnic să renunțe la deplasarea cu mașinile proprii, ceea ce ar însemna 150 de mii de autovehicule mai puțin in traficul bucurestean, zilnic.
Șeful Direcției de Transporturi de la Primăria Capitalei spune ca transportul reprezintă principala sursă de poluare a aerului in București, 70%, iar reducerea acestei poluări ar putea duce la scăderea cu 30 de procente a poluării aerului in Capitală.
Acest procent face diferența între a ne încadra sau nu in normele europene privind calitatea aerului, dupa cum precizează Ion Dedu: