Dacia Sandero salveaza, partial, rezultatele Renault
Articol de , 30 octombrie 2014, 15:46
Dacia şi-a crescut cota de piaţă în Europa cu 0,2%, pana la 2,4%, în cel de-al treilea trimestru al acestui an faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, şi rămâne brandul cu cea mai rapidă creştere pe piaţa auto europeană. se arată într-un comunicat al grupului Renault.
Astfel, Dacia a contribuit la avansul de 6,7% al veniturilor grupului Renault in T III 2014.
In T III Renault a raport venituri de 8,53 de miliarde de euro, în comparaţie cu 7,99 miliarde de euro cat au fost rezultatle în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Această creştere compenseaza partial pierderea importantă din al doilea trimestru din acest an, când veniturile Renault au scăzut cu 5% faţă de al doilea trimestru din 2013.
Astfel, la nivelul primelor nouă luni din 2014, veniturile totale ale grupului francez au scăzut cu 0,3% faţă de acelaşi interval al anului trecut.
Pe piaţa europeană, Renault a înregistrat vânzări în urcare cu 7,6% în cel de-al treilea trimestru comparativ cu perioada corespunzătoare din 2013.
Tot potrivit comunicatului Renault, grupul şi-a crescut cota de piaţă in UE cu 0,2%, pana la 9,3%, datorită vânzărilor Dacia şi, în special, a modelului Sandero, care a fost lider al industriei auto din Spania în acest trimestru.
Renault a vândut 612.934 de automobile la nivel global în perioada iulie-septembrie, crescându-şi cota de piaţă în Europa, Asia şi Africa.
Grupul francez estimează că piaţa auto din Europa va înregistra un avans de ansamblu de 5% la finalul acestui an.