Parcagii – Cei mai privați antreprenori din București
Articol de Stefania Grigore, 3 noiembrie 2014, 12:43 / actualizat: 3 noiembrie 2014, 13:54
Poate nu știați, dar potrivit hotărârilor Consiliului General, după ora 18, accesul in parcările publice din București este gratuit sau cel puțin așa ar trebui să fie.
In realitate, după ce lucrătorii Administrației Străzilor, care încasează taxa de parcare in timpul zilei se retrag, își fac apariția parcagii de meserie. Ei pun stăpânire nu numai pe parcările publice din centru, ci și pe orice loc unde se poate parca fără taxă.
Parcagii blochează, uneori, locurile de parcare cu tot felul de lădițe sau chiar cu capre din lemn. Alteori, locul pare liber, dar, când un șofer își manifestă intenția de a parca, ca din senin, apare un individ care începe să-i dirijeze manevrele de parcare. Apoi, persoana în cauză il așteaptă pe șofer să coboare din mașină pentru a încasa „taxa”.
Am întâlnit acești parcagii privați de la Gara de Nord, până pe Edgar Quinett sau pe Academiei. Ei sunt cei mai capitaliști dintre întreprinzători, pentru că nu plătesc nici un fel de impozite, pe profit, pe salarii ori asigurări de sănătate. Cei doi – trei lei, uneori chiar cinci sau zece, pe care îi încasează la o parcare, intră direct in buzunar, ban pe ban, cum zic parcagii.
Poliția Locală de la Primăria Capitalei, ca și cele de sector, spune că îi cunoaște și îi amendează pe parcagii de meserie, însă măsura nu este eficientă. Asta pentru că parcagii nu plătesc niciodată amenzile și neavând proprietăți pe numele lor, nu pot fi constrânși să plătească amenzile.
De fapt, am întâlnit un parcagiu care se mândrea cu faptul că ar fi strâns amenzi contravenționale în valoare totala de două miliarde de lei, vechi desigur.
Problema este însă aceea că blândețea legii și neputința celor șapte politii locale plătite de către bucureșteni îi lasă pe aceștia la cheremul parcagiilor. Șoferii nu îndrăznesc să nu plătească „taxa de parcare” , de teamă să nu își găsească mașina zgâriată, cu un cauciuc tăiat sau cu o oglindă retrovizoare laterală ruptă.
În plus, ADP Sector 1 a inventat și parcările închiriate 24 de ore din 24. În vreme ce legea spune că locul de parcare de reședință este rezervat pentru persoana care plătește taxă numai după orele 18:00, in restul timpului putand fi utilizat drept parcare publică, cei de la ADP Sector 1 au instalat acest semn care indisponibilizeaza locul de parcare pe toată durata zilei.
Prin urmare, nici in cazul in care locul este liber, așa cum l-am surprins in fotografie, el nu poate fi folosit de catre un șofer care are treabă in zonă.
Text si foto: Mircea Apostolescu