Lucrările la pasajul rutier de la Piaţa Sudului se află încă într-un stadiu incipient
Articol de Sabina Lapadatescu, 5 noiembrie 2014, 12:30
Demarate la începutul lunii iulie, lucrările la pasajul rutier subteran de la Piața Sudului au bătut, până acum, pasul pe loc.
De altfel, chiar Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, recunoștea, la deschiderea celui de-al doilea pod al pasajului rutier de la Mihai Bravu, că execuția lucrărilor de la Piața Sudului se află în întârziere.
Atunci, Sorin Oprescu spunea că întârzierea de aproape două săptămâni ar fi cauzată de necesitatea de a reloca rețelele de utilități, despre a căror existență nici nu se știa, în unele cazuri, atunci când a fost proiectat pasajul.
Fapt este că nu s-a început, încă, turnarea pereților mulați și a plăcii de beton armat ce va acoperi pasajul.
Ca atare, până la începerea escavaţiei tunelului propriu-zis, mai este mult de lucru. De fapt, nu sunt nici măcar escavaţiile pentru rampele de acces și de ieșire din pasaj.
În aceste condiții, având în vedere că temperaturile au scăzut deja şi vine iarna, este posibil ca pereții sau placa pasajului să nu fie turnate mai devreme de primăvară.
Așadar, cele 18 luni, cât este termenul de finalizare a lucrărilor la pasajul de la Piața Sudului, vor fi, cel mai probabil, depășite.
Ceea ce este sigur este că, de astăzi, frontul de lucru s-a extins și asta înseamnă noi modificări în ceea ce privește stațiile mijloacelor de transport în comun.
Spre exemplu, stația tramvaiului 11 din fața Sun Plazza, pe direcția Şura Mare, a fost mutată dincolo de intersecție, în fața benzinariei Agip.
Pasajul de la Piața Sudului va subtraversa Șoseaua Oltenitei, pe direcția Calea Văcărești – strada Niţu Vasele. De o parte si de alta a pasajului rutier, care va avea o lungime de peste 350 de metri, vor fi construite două pasaje pietonale, astfel încât să fie eliminate trecerile de pietoni pentru traversarea Șoselei Oltenița. Investiția va costa aproximativ 130 de milioane de lei, din care doar 30 de milioane vor proveni din bugetul Primăriei Capitalei, restul reprezentând fonduri europene.