București – un mândru șantier
Articol de Sabina Lapadatescu, 14 noiembrie 2014, 14:35
Deși vremea rea pare să se apropie tot mai mult, deși Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a cerut cu insistență închiderea, în cel mai scurt timp posibil, a tuturor şantierelor ce pot fi finalizate, în Bucureşti continuă lucrările, ca şi cum am fi în plină vară.
Nu este vorba doar despre marile lucrări de infrastructură din toate punctele cardinale ale Capitalei, de la Pasajul Piața Presei, în nord, până la cel de la Piața Sudului, evident în sud, de la Podul Ciurel, în vest, până la strapungerea Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu, spre est, ci şi despre schimbarea conductelor de gaze de către GDF SUEZ, care se realizează cu ajutorul fondurilor europene, şi despre tot felul de alte săpături ale utilitaristilor.
Asta ca să nu mai vorbim despre trotuarul de pe Bulevardul Unirii, între centrul comercial cu acelaşi nume şi Tribunalul Municipiului Bucureşti, adică exact în zona cea mai circulată pietonal, sau despre zona Piața Muncii, unde atât carosabilul, cât si trotuarele şi intrarea de la stația de metrou se află în plin șantier.
Pe de-o parte, aceste lucrări ne spun că orașul se modernizează, mulți oameni au de lucru la aceste investiții, iar confortul bucureștenilor va fi îmbunătățit, în viitor, după terminarea lucrărilor. Ce s-ar întâmpla însă, dacă, acum, spre exemplu, ar începe să ningă abundent în București? Cum s-ar strecura, oare, utilajele de deszăpezire printre buldozere, excavatoare, motocompresoare şi alte utilaje grele de construcții. Dar șoferii aflați în trafic vinerea după-amiaza, printre șanțuri și jaloane, printre gramezi de pământ, deseuri din construcții? Cum ar reuși să se descurce pietonii pe trotuarele înzăpezite, unde, sub zăpadă, i-ar pândi şi tot felul de capcane, şanţuri sau gropi ?