Medicamente mai ieftine, pacienti mai informati
Articol de Stefania Grigore, 26 noiembrie 2014, 12:38 / actualizat: 26 noiembrie 2014, 15:20
Asociația Producătorilor de Medicamente Generice din România a semnat astăzi un parteneriat cu Agenția Natională a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale pe baza căruia s-a lansat campania naţională de informare și educare cu privire la siguranţa, calitatea şi eficienţa medicamentelor generice.
Medicamentele generice pot genera economii semnificative pentru consumatorii finali, fără a se face vreun compromis la nivelul calităţii.
Un alt obiectiv al campaniei îl constituie informarea consumatorilor asupra dreptului de a cere medicului sau farmacistului mai multe informații cu privire la tratamentul recomandat.
În România, medicii prescriu medicamentele pe baza substanței active, care se regăsește în mai multe medicamente sub diverse denumiri comeriale și la prețuri diferite.
Prin urmare, este foarte important ca pacienții să cunoască opțiunile de tratament disponibile în farmacii, pentru a putea face o alegere informată.
„Încurajarea utilizării medicamentelor generice reprezintă o soluție adoptată la nivel mondial pentru creșterea accesului la tratament al populației și pentru ținerea sub control a costurilor sistemelor publice de sănătate”, a declarat Dragoș Damian, Președinte APMGR.
„Medicamentele generice îndeplinesc aceleaşi standarde de calitate ca orice alte medicamente care sunt comercializate în România, întrucât sunt supuse aceluiaşi control strict al ANMDM.”
„Folosirea cu predilecţie a medicamentelor generice, acolo unde acestea sunt o alternativă de tratament, va ajuta sistemul de sănătate să facă faţă presiunilor bugetare imense la care este supus şi pacienţii români să beneficieze de tratamente sigure şi eficiente, la costuri mai mici„, a declarat Marius Savu, Președinte ANMDM.
Campania de informare va debuta printr-o etapă pilot, desfășurată pe o durată de trei luni și va cuprinde o serie de acțiuni de informare, inclusiv website dedicat, comunicare în presa scrisă și online, în social media și promovare directă către pacienți în unități spitalicești.