Call center pentru cetățenii care au probleme juridice cu administrația locală
Articol de Stefania Grigore, 10 decembrie 2014, 13:59
Incepand din această lună, pe site-ul juristurban.ro, cetățenii și ONG-urile vor avea la dispoziție un call center, prin intermediul căruia vor putea primi consultații juridice in domeniile urbanism, protecția patrimoniului, construcții și protecția mediului.
Beneficiarii vor fi învățați cum să interacționeze cu administrația publică locală, in probleme ținând de aceste domenii și cum să acționeze în justiție autoritățile, dacă le sunt încălcate drepturile.
Tot in cadrul proiectului, la București, Cluj și Iași vor funcționa centre unde cetățenii își vor putea prezenta direct problemele ținând de cele patru domenii, pentru a beneficia de consultanță juridică.
Pe site-ul juristurban.ro, va putea fi consultată și o bază de date ce va conține aproximativ trei sute de hotărâri judecătorești date in materia contenciosului administrativ și in materie civilă, in spețe privind urbanismul, protecția patrimoniului, construcțiile și protecția mediului.
In luna ianuarie, la București, Cluj și Iași vor fi organizate și training-uri pentru ONG-uri și cetateni, privind modul in care se pot adresa autorităților și pot acționa in instanța, in probleme ținând de cele patru domenii amintite.
Programul cu o valoare de 60 de mii de euro, este susținut cu fonduri provenind din grant-uri elvețiene.
Nicusor Dan, de la Salvați Bucureștiul:
Autor: Mircea Apostolescu