Dosarul Electronic de Sănătate
Articol de , 22 ianuarie 2015, 20:55
Iniţializarea Dosarului Electronic de Sănătate se realizează la cererea pacienților, spun reprezentanții CNAS. Acesta conține istoricul medical al persoanelor începând cu anul 2010, an din care există sistemul centralizat.
Procedura de inițializare a unui Dosar Electronic de Sănătate durează aproximativ un minut și poate fi făcută de către orice doctor care deține o semnătură electronică. Pacienții sunt singurii care pot accesa acest document de oriunde, ori de câte ori doresc, cu ajutorul unor parole pe care le primesc de la medici. În plus pot vedea cine le-a accesat dosarul, ora, ziua şi IP-ul calculatorului de pe care s-a făcut acest lucru, mai spun reprezentanții Casei Naționale de Asigurări de Sănătate.
Informaţiile din Dosarul Electronic de Sănătate sunt structurate în cinci module: ‘Sumar de urgenţă’, accesibil tuturor medicilor în vederea realizării actului medical fără a fi necesar acordul pacientului şi modulele ‘Istoric medical’, ‘Antecedente declarate de pacient’, ‘Documente medicale’ şi ‘Date personale’, accesibile medicilor numai cu acordul pacienţilor. Pentru o persoană aflată în stare de urgenţă, RH-ul, grupa sanguină, alergiile la anumite medicamente, bolile de care suferă şi orice alte informaţii înregistrate în ‘Sumarul de urgenţă’, sunt extrem de importante, mai spun reprezentanții CNAS.
Dosarul Electronic de Sănătate este un instrument care va aduce beneficii atât pacientului, cât şi sistemului de sănătate din România. Medicul va pune un diagnostic mult mai rapid şi mai precis consultând acest dosar şi se vor putea evita cheltuielile din sistem pentru plata dublelor investigaţii, a declarat președintele CNAS Vasile Ciurchea.
Până în prezent Dosarul Electronic de Sănătate a fost inițializat de aproximativ 4 milioane de pacienți, a anunțat Casa Națională de Asigurări de Sănătate.