Transportul electric reprezintă varianta de viitor pentru București
Articol de Sabina Lapadatescu, 23 ianuarie 2015, 14:50
Viceprimarul și liderul de grup al consilierilor PNL din Consiliul General, Cornel Pieptea, spune că Primăria Capitalei trebuie să acționeze pentru dezvoltarea transportului public, deoarece acesta are un impact pozitiv asupra mediului și poate duce la reducerea aglomerației și a ambuteiajelor în trafic.
Viceprimarul Capitalei a afirmat că una dintre direcțiile principale de acțiune ar trebui să fie aceea a creșterii calității serviciului public de transport, deoarece timpul de așteptare în stații a crescut, în ultima vreme. În orele de vârf, tramvaiele și autobuzele sosesc pline în stații, iar cetățenii așteaptă 2-3 tramvaie, pentru a putea urca.
De aceea, trebuie realizat un nou program de transport, eficient, astfel încât oamenii să poată călători civilizat și să poată valida titlurile de călătorie.
Cornel Pieptea spune că o altă direcție majoră de dezvoltare ale transportului public ar trebui să fie aceea a creșterii transportului electric, în special a celui cu tramvaie, deoarece acesta are un impact minim în ceea ce privește poluarea aerului și permite volume mari de călători. Tramvaiele ar trebui să devină principalul mijloc de transport al RATB.
În acest scop, Primăria Capitalei ar trebui să găsească soluții pentru a da de lucru celor 1000 de angajați de la URAC, care pot produce tramvaie destul de bune la un preț accesibil. Nu este normal ca această uzină să producă numai 3-5 tramvaie pe an, este de părere viceprimarul Capitalei, Cornel Pieptea. URAC ar trebui să facă cel putin 10 tramvaie pe an, spune el.
Pieptea a mai declarat și că susține crearea benzilor proprii pentru mijloacele de transport RATB, dar că acestea nu rezolvă, în totalitate, problema prioritizării transportului public, iar crearea lor ar trebui corelată cu atingerea obiectivelor propuse.
Până în prezent, transportul public din București nu a fost tratat cu prioritate, el intrând în atenția municipalităţii şi a publicului doar atunci când au loc incidente. În schimb nu există o strategie aprobată de către Consiliul General al Municipiului București privind serviciul de transport public. Nu există nici măcar un contract privind delegarea serviciului public de transport între regie şi municipalitate, iar alocarea subvenției se face în urma unor calcule prin care RATB solicită o anumită sumă, iar Primăria Capitalei alocă o altă sumă.
Vinovată pentru situația RATB nu este doar Primăria Capitalei, care alocă prea putini bani pentru subvenție, ci și conducerea RATB, care nu ar fi luat măsuri privind restructurarea regiei de transport, spune Pieptea. Astfel, există, încă, sute de angajați care vând bilete, în vreme ce, în Europa, se folosesc sisteme automate de tiketing, controlul nu este eficient, iar rutele nu sunt optimizate. Cel mai grav este, însă că uzina de producție și reparații a RATB, URAC nu produce aproape nimic, a declarat viceprimarul Pieptea.