FOTO: Străzile Capitalei arată ca după război!
Articol de Stefania Grigore, 13 februarie 2015, 11:23 / actualizat: 13 februarie 2015, 14:45
Pare o cursă pe un drum de ţară, însă aşa circulă şoferii prin capitala României. Ca in fiecare an, topirea zapezii a scos la iveala, din nou, pe strazile din Bucuresti, gropi de toate mărimile, pentru toate gusturile soferilor si pietonilor. In sectorul 6, Primăria spune că trebuie să asteptăm sosirea primăverii pentru a avea o sperantă ca staţia de mixturi asfaltice, repornita fiind din 15 martie, va acoperi macar partial cateva cratere, nereparate de ani de zile… Un exemplu – traseul liniei de autobuz 168…(VEZI VIDEO)
La doi paşi de Cotroceni asfaltul este ciuruit de gropi. Unele dintre ele au peste 10 centrimetri adâncime. Iar acolo unde nu dau în gropi, şoferii trebuie să treacă peste foarte multe denivelări la fel ca la o cursă Off-road.
Oamenii sunt nemultumiti de starea deplorabila in care a ajuns cartierul Drumul Taberei.
In ultimul trimestru al anului trecut, Primaria sectorului 6 a diminuat aproape la jumatate fondurile alocate reabilitarii sistemului rutier si studiilor de fezabilitate aferente – suma totala aprobata in acest sens fiind de aproximativ 110 milioane de lei, iar Primăria Capitalei a plătit pentru astuparea gropilor şi întreţinerea marilor bulevarde 30 de milioane de euro.
Andreea Erhan – reporter:
Aveti facut de catre inspectorii primariei sectorului 6 un inventor al gropilor din aceasta zona administrativa?
RASPUNS Primăria Secrorului 6:
În cadrul Adminstraţiei Domeniului Public Sector 6 exista un centralizator al problemelor existente la nivelul infrastructurii rutiere, alcătuit atât pe baza sesizărilor cetăţenilor, cât şi a constatărilor efectuate pe teren de către inspectorii diverselor departamente cu atribuţii de control şi verificare, atât de la nivelul Primăriei Sector 6, cât şi a PMB. Este vorba, în prezent, de 180 de zone ce necesită intervenţii de asfaltare (nu gropi individuale), doar la nivelul arterelor secundare (adicaă cele aflate în administrarea Primăriei Sector 6, prin ADP);
Andreea Erhan – reporter:
Unde exista mai multe gauri in asfalt? Pe strazile secundare, pe marile artere de circulatie ?
RASPUNS Primăria Secrorului 6:
Nu se poate face o comparaţie, din cauza circumstanţelor diferite şi a evoluţiei în timp. Pe de o parte, marile artere de circulaţie sunt mai expuse traficului de mare tonaj, acţiunilor de deszăpezire, fiind totodată mai circulate şi mai vizibile. Pe de altaă parte, în cazul străzilor secundare, suprafaţa ocupată de acestea este mai mare şi multe dintre ele au probleme istorice, fiind nevoie de o reabilitare a acestora (reabilitarea străzilor fiind în sarcina Direcţiei de Investiţii din cadrul Primăriei Sectorului 6). De asemenea, străzile din cartierul Drumul Taberei, atât principale, cât şi secundare, sunt în mare măsură afectate de lucrările în desfăşurare la metrou.
Andreea Erhan – reporter:
Ce se intampla cu gropile pe care primaria sectorului 6 le are in administrare?
RASPUNS Primăria Secrorului 6:
Conform legii, staţia de mixturi asfaltice se reporneşte în data de 15 martie, urmând ca începând cu această dată să fie demarat programul de intervenţii şi reparaţii, în funcţie de planul de lucrări, de alocarea bugetară şi de condiţiile meteo. Până la această dată, se intervine pentru rezolvarea urgenţelor, efectuând punctual reparaţii cu asfalt recilat.
Andreea Erhan – reporter:
Ce se intampla cu acelea care se afla in administrarea Municipalitatii si daca s-au depus documentatii la registratura Primariei Capitalei?
RASPUNS Primăria Secrorului 6:
Toate sesizările primite de la cetăţeni sau de la inspectorii de specialitate din cadrul instituţiilor cu atribuţii de control şi care privesc străzi ce se află în administrarea PMB, conform HCGMB 254/2008, sunt redirecţionate, prin registratură, către Administraţia Străzilor din cadrul PMB.
Un reportaj de Andreea Erhan