Automobilele de lux se vand din ce in ce mai bine
Articol de , 12 martie 2015, 16:25
Polarizarea bunastarii in toata lumea se dovedeste foarte profitabila pentru producatori germani de automobile de lux.
Cel mai mare producător de automobile de lux, BMW AG, a anunţat joi majorarea dividendelor pentru 2014 după ce profitul a depăşit estimările analiştilor, transmit MerketWatch şi Reuters.
“Cererea record pentru vehiculele noastre în întreaga lume a majorat vânzările”, a afirmat şeful companiei germane, Norbert Reithofer.
Veniturile BMW au crescut anul trecut cu 5,7%, pana la 80,4 miliarde de euro, de la 76,1 miliarde de euro cat au fost în 2013.
Tot anul trecut, profitul net al BMW a urcat la 5,82 miliarde de euro (6,19 miliarde de dolari), de la 5,33 miliarde de euro în 2013.
Grupul BMW ( care cuprinde mărcile BMW, Mini şi Rolls-Royce) se aşteaptă si an acest an la majorarea vânzărilor, după ce în 2014 au urcat cu 7,9% la 2,1 milioane de vehicule.
Brandul BMW a vândut un număr record de automobile anul trecut – 1,81 milioane – datorită creşterii cererii pentru SUV-ul X5 cu 37% şi a majorării livrărilor în Europa cu 6,4%.
Si ceilalti doi producatori germani de automobile de lux au anuntat recorduri: in 2014, Audi a vândut 1,74 milioane de vehicule, iar Mercedes-Benz a livrat 1,65 milioane de unităţi.
Conform estimărilor IHS Automotive, în 2020, BMW ar putea vinde 2,22 milioane de vehicule, faţă de 2,1 milioane pentru Audi şi 1,95 milioane pentru Mercedes.
Industria auto reprezintă un element de bază al economiei Germaniei, concentrată pe export, ajutând la reducerea ratei şomajului la doar 5% in Germania, în timp ce zona euro in, ansamblul ei, are un nivel mediu de somaj de 11,4%