Romanii cumpara mai mult
Articol de , 18 martie 2015, 15:27
Cosul de cumpratori al romanilor a crescut cu 2% in 2014 fata de 2013 se arata in cel mai recent studiu al companiei de studii de piata GfK
Această creștere este rezultatul frecvenței de cumpărare care in Romania a fost mai ridicată anul trecut decat in 2013, in timp ce in majoritatea țărilor din Europa, frecvența de cumpărare se află pe o curbă descendentă.
Mâncarea, incluzând atât alimentele proaspete (fructe, legume, lactatele, carne, panificație) cât și cele cu un termen mai mare de valabilitate (conserve, ulei, făină, mălai) reprezintă 70% din valoarea coșului anual de cumpărături.
Pe parcursul unui an o familie de romani cheltuiește 6450 RON pentru bunurile de larg consum destinate consumui casnic (aproximativ 537 RON pe lună).
O vizită medie la magazin are valoare de 25 RON se mai spune in studiul GfK.
“Observăm o predilecție mai mare din partea bucureștenilor și a locuitorilor din orașele mari pentru achizitionarea alimentelor proaspete, în special lactate și carne. De cealaltă parte însă, familiile tinere au un consum casnic mai mic pe această categorie, cele mai probabile cauze fiind lipsa de timp, dietele specializate, dar și ieșirile la restaurant. În același timp însă, gospodăriile tinere au cel mai mare interes pentru segmentul de îngrijire personală, mai ales în București și în orașele mari”, spune Diana Scăunașu, Consumer Panel Manager, GfK România.
Mai mult de un sfert dintre produsele de consum curent din Romania se vand in hypermarketuri