Bani insuficienţi pentru repararea autobuzelor şi tramvaielor defecte
Articol de Sabina Lapadatescu, 1 aprilie 2015, 11:05
În acest moment, dintre cele 1000 de autobuze primite de RATB în 2008, 290 sunt imobilizate în garaje, din lipsa pieselor de schimb. În aceeasi situație se află și peste 30 de tramvaie de care dispune regia de transport bucureșteană, a afirmat pentru București FM directorul general al RATB, Vicenţiu Daniel Antonescu.
Șeful de la RATB recunoaște că această situație a dus la creșterea timpilor de așteptare în stații, pe unele linii ajungandu-se chiar la intervale de succedare a mijloacelor de transport de 20-30 de minute. Antonescu a mai afirmat că, în aceste condiții, este normală nemulțumirea bucureștenilor față de serviciile oferite de către RATB.
Directorul RATB a dat asigurări că procedura de achiziție a pieselor de schimb a fost demarată pe 25 martie. Asta înseamnă că, în 2-3 luni, piesele de schimb vor intra în magaziile regiei de transport, pentru a fi montate pe mijloacele de transport. În acest timp, însă, alte autobuze ar putea să se defecteze, a explicat Antonescu.
Șeful Regiei de Transport atrage atenția asupra constrângerilor bugetare. El afirmă că a cerut Primăriei Capitalei alocarea unei sume de 600 de milioane de lei, drept subvenție pentru diferență de tarif și gratuități. Însă, în proiectul de buget, Municipalitatea a propus alocarea a doar 529 de milioane de lei. În aceste condiții, RATB nu va putea repara autobuzele și tramvaiele aflate în imobilizare din cauza lipsei pieselor de schimb. Antonescu a afirmat că, pentru punerea pe picioare a parcului circulant, Regia de Transport are nevoie de o alocare bugetară de 570-580 milioane de lei.
În ceea ce privește activitatea uzinei de reparații a RATB, URAC, Antonescu a declarat că aceasta se pregătește să scoată în stradă cele două tramvaie noi, pe care trebuia să le termine de anul trecut.
„Noi am trimis la Primăria Capitalei un plan ce prevede modernizarea a 10 tramvaie și producerea a altor 10 tramvaie noi, plus realizarea unui nou prototip de tramvai. Pentru a putea face aceste lucruri, URAC are nevoie de 52 de milioane de lei. Așteptăm adoptarea bugetului Primăriei Capitalei, pentru a vedea ce vom putea face”, a declarat directorul general al RATB.