RATB continuă programul de testare a autobuzelor electrice
Articol de Stefania Grigore, 27 aprilie 2015, 15:28
Primăria Municipiului Bucureşti şi Regia Autonomă de Transport Bucureşti continuă proiectul de testare a autobuzelor electrice, iniţiat în data de 16.03.2015.
Astfel, miercuri, 29.04.2015, ora 13:00, la autobaza Nordului, Strada Căpriorilor nr. 2-4, sector 1, va începe etapa a doua a programului, în care vor intra în teste două autobuze electrice, produse de compania chineză BYD, important producător de autobuze propulsate de motor electric.
Autobuzele vor fi testate timp de două luni, pe linia 381, pe traseul Piaţa Reşiţa – Piaţa Sudului – Piaţa Unirii – Piaţa Universităţii – Piaţa Romană – Piaţa Victoriei.
Puse la dispoziţie pentru testare de reprezentanţii CEFIN TRUCKS, în baza unui acord exclusiv de reprezentare oficială în România a producătorului chinez, autobuzele BYD model K9 sunt 100% electrice şi funcţionează cu baterii reîncărcabile, bazate pe o tehnologie de ultimă generaţie. Acestea asigură autobuzelor BYD o autonomie de 250 km cu o singură încărcare în condiţii de trafic urban.
În legătură cu acest tip de transport ecologic, domnul Vincenţiu Daniel Antonescu, Directorul General al RATB apreciază:
“Specialiştii în domeniu s-au pronunţat deja în privinţa avantajelor majore aduse de autobuzele electrice ca soluţie pentru transportul în comun, în special în marile aglomerări urbane, aşa cum este şi Bucureştiul.
Prin astfel de programe, autorităţile locale, în primul rând Primăria Municipiului Bucureşti şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti, îşi manifestă disponibilitatea de a găsi noi soluţii pentru îmbunătăţirea serviciului de transport public.
De aceea, şi noi suntem interesaţi de aceste proiecte, prin intermediul cărora putem testa cât mai multe tipuri de vehicule, electrice sau clasice, de mai mică sau mai mare capacitate, cu dotări clasice sau moderne, astfel încât, împreună cu toţi factorii de decizie şi cu specialiştii în domeniu, să putem identifica, în cunoştinţă de cauză, cea mai bună soluţie pentru necesităţile şi structura reţelei de transport din Bucureşti.”