Reducerea TVA a devenit strategie de marketing?
Articol de Sabina Lapadatescu, 5 iunie 2015, 11:08
Reducerea TVA la alimente este o măsură menită să crească puterea de cumpărare a oamenilor, măcar în ceea ce privește categoria mărfurilor alimentare.
Dacă mergi să cumperi produse alimentare din supermarket poți vedea prețul vechi alături de prețul cu TVA scăzut. Dacă umpli căruțul cu alimente, probabil vei resimți diferența, la casă.
Dar ce se întâmplă în cazul magazinelor mici, al fast-food-urilor și restaurantelor? Au scăzut, într-adevăr prețurile? Resimt consumatorii scăderea TVA-ului?
Mulţi dintre cei pe care i-am întâlnit au spus fie că reducerile sunt nesemnificative, fie că acestea nu exisă.
Alți consumatori au afirmat că unitățile de alimentație publica ar fi mărit preturile, înaintea reducerii TVA, pentru ca, după 1 iunie, să rămână practic cu prețurile vechi.
Comercianții, în schimb, susțin că prețurile au fost reduse, după scăderea TVA.
Autor: Mircea Apostolescu