Uzina RATB își poate dubla producția de tramvaie
Articol de , 10 iunie 2015, 17:36
Fabrica de reparații a Regiei Bucureștene de Transport, URAC, poate produce 15 tramvaie pe an, dar Municipalitatea comandă numai 3.
Cei 800 de angajați ai uzinei RATB vor produce, în acest an, trei tramvaie noi, cu platforma parțial coborâtă și vor moderniza alte trei, care au depășit durata de viață a unui tramvai, respectiv 15 ani, a afirmat directorul general interimar al regiei de transport, Vicențiu Daniel Antonescu.
În ceea ce privește situația parcului de tramvaie, șeful de la RATB spune că aproximativ 100 de vehicule, dintr-un total de 350, nu funcționează.
Antonescu a mai declarat că procedura de achiziție a pieselor de schimb a fost accelerată și că, începând de luna viitoare, vor fi reparate primele mijloace de transport care se află acum imobilizate în garaje și depouri.
Și producția tramvaielor noi este posibilă, deoarece consilierii municipali au alocat, prin bugetul pe acest an, bani pentru investiții, explică viceprimarul Capitalei Cornel Pieptea.
El mai spune că producția de tramvaie a URAC s-ar putea ridica până la 15 vehicule pe an, cu condiția adoptării unui plan multianual de construcție.
Pieptea a precizat ca uzina RATB irosește primele 4-5 luni ale fiecărui an, așteptând ca Primăria Capitalei să aloce bani în acest scop.
Directorul URAC, Florinel Badea, a declarat că uzina poate produce tramvaie performante, echipate inclusiv cu aer condiționat, la 60-70% din prețul la care acestea pot fi achiziționate de pe piața externă.
Badea a precizat că mijloacele de transport care ies zilnic pe traseele din București prezintă toate condițiile de siguranță pentru călători.