Bucureștiul trebuie să dezvolte urgent un sistem prioritizat de piste pentru bicicliști
Articol de Stefania Grigore, 16 iunie 2015, 12:49
Conform lui Moshe Hirsch, șeful echipei de experți care elaborează modelul matematic pentru managementul inteligent al traficului în București, capitala este cel mai aglomerat și mai poluat oraș din Uniunea Europeană. El a afirmat că autoritățile trebuie să își asume politici privind reducerea numărului de mașini care circulă în București și la creșterea mobilității.
Printre acestea s-ar număra crearea urgență a unei retele prioritizate de piste pentru bicicliști, care ar putea fi implementată în doi ani și ar fi mai ieftină decât o nouă magistrală de metrou, introducerea unui sistem integrat de tiketing, care ar îmbunătăți mobilitatea persoanelor, să investească în transportul public și să adopte o nouă poziție în ceea ce privește parcarea. Aceasta din urmă ar urma să conste atât în restricționarea posibilităților de parcare în centrul orașului, cât și în introducerea unui sistem de informare a șoferilor cu privire la locurile de parcare disponibile.
Declarațiile au fost făcute în cadrul celei de-a doua Conferințe europene cu privire la Planurile de Mobilitate Urbană Sustenabilă. Potrivit luil Ion Dedu, șeful Direcției de Transporturi și Infrastructură a Primăriei Capitalei, Planul de mobilitate urbană sustenabilă al Bucureștiului se află în faza finală în care se face calibrarea modelului matematic conform căruia se vor face simulările privind reorganizarea rețelei de transport public, implementarea unor proiecte de infrastructură astfel încât să se îmbunătățească mobilitatea în București și zona de influență în transport a Capitalei.
Dedu mai spune că Planul de mobilitate va pune, în mod deosebit accentul pe dezvoltarea transportului public și al celui nonmotorizat, respectiv pietoni și bicicliști. Investițiile trebuie prioritizate conform acestor principii, spune șeful de la Transporturi.
O altă componentă va fi aceea a identificării unor sisteme eficiente de îmbunătățire a mobilității în oraș și, in acest sens, de cea mai mare importanță este crearea sistemului inteligent de transport integrat, care, prin informare și printr-un management mai bun al traficului și al flotei de transport public, poate muta centrul de greutate al transportului din București din zona celui cu mașini private spre zona transportului public, a declarat, pentru București Fm, Ion Dedu.
Declarațiile au fost făcute cu ocazia celei de-a doua Conferințe Europene privind Planurile de Mobilitate Urbană Sustenabilă, care se desfășoară, astăzi și mâine, la București.
In context trebuie menționat faptul că Bucurestiul are o zonă de influență în transport care se întinde până la Ploiești, Târgoviște, Pitești, Giurgiu-Ruse și Urziceni și care reunește circa patru milioane de persoane.
Ar mai fi de amintit și faptul că, potrivit reglementărilor europene, 281 de orașe, concentrând 25% din populația României, in afară de București, vor elabora planuri de mobilitate sustenabilă. Aceste planuri vor intra în competiție pentru finanțarea proiectelor din cadrul lor din fonduri europene.
Autor: Mircea Apostolescu