Benzi dedicate transportului public, pe 37 de artere din București
Articol de Sabina Lapadatescu, 17 iunie 2015, 11:04
Potrivit unui proiect de hotărâre aflat în lucru, la comisiile de specialitate ale Consiliului General, benzile de circulație dedicate mijloacelor de transport public de persoane ar urma să fie instituite în scopul „reducerii timpului de călătorie”. Aceste benzi vor putea fi utilizate de autobuze și troleibuze, „pentru serviciile de transport prin curse regulate și pentru serviciile de transport prin curse regulate speciale”, spune același proiect de hotărâre. Așadar, de la utilizarea benzilor dedicate transportului public ar urma să fie excluse taximetrele.
Benzile ar putea fi utilizate și de ceilalți participanți la trafic, numai în cazul în care, pe arterele respective, s-ar desfășura lucrări de extindere a rețelei de metrou, de reabilitare a căii de rulare sau a liniei de tramvai ori s-ar construi poduri sau pasaje, fiind afectat considerabil carosabilul, mai prevede proiectul.
Pe arterele de circulație, se vor executa marcaje pentru instituirea benzilor dedicate, vor fi amplasate indicatoare ce vor semnaliza acest lucru și se vor recalcula ciclurile semafoarelor.
Printre cele 37 de artere pe care urmează să se instituie benzi dedicate mijloacelor de transport public se numără: Șoseaua București-Ploiesti, între Bulevardul Aerogării și Piața Presei, Șoseaua Kiseleff, între Piața Presei și Piața Victoriei, Bulevardul Lascar Catargiu, între Piața Victoriei și Piața Română, Bulevardul Gheorghe Magheru, între Piața Română și strada C. A. Rosetti, Bulevardul Nicolae Bălcescu, între strada C. A. Rosetti și Piața Universității, Bulevardele Regina Elisabeta și Mihail Kogalniceanu, între Calea Victoriei și Splaiul Independenței, Bulevardul Constantin Prezan, între Piața Charles de Gaulle și Arcul de Triumf, Bulevardul Aviatorilor, între strada Nae Caramfil și Piața Victoriei, Șoseaua Colentina, între Piața Obor și strada Sportului, Calea Moșilor, între Piața Obor și Bulevardul Carol I, Șoseaua Iancului, între Șoseaua Mihai Bravu și Șoseaua Pantelimon şi Drumul Taberei.
Desigur, acest proiect de hotărâre face parte din strategia privind prioritizarea transportului public față de cel individual, politică pe care o recomandă și experții reuniți în cadrul celei de-a doua Conferințe Europene privind Planurile de Mobilitate Urbană Sustenabilă, care se află în desfășurare la București. Rămâne de văzut dacă autoritățile, de la Municipalitate până la Poliția Rutieră vor face și efortul necesar pentru disciplinarea participanților la trafic, astfel încât aceste benzi dedicate să fie utilizate într-adevăr numai de mijloacele de transport public.
Autor: Mircea Apostolescu