Instituție de mediere a conflictelor dintre clienții nemulțumiți și comercianți
Articol de Marga Tudor, 29 august 2015, 08:55
O nouă instituție va rezolva eventualele litigii dintre clienţi şi comercianţi sau bănci. Aceasta va funcţiona în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor și va trebui să medieze între părţile aflate în conflict, astfel încât să nu se mai ajungă la proces. Noua structură ar urma să-și înceapă activitatea la începutul anului viitor. Ideea înființării noii instituţii se bazează pe o directivă europeană.
Presedintele ANPC, Marius Dunca a precizat că această structură va încerca să medieze conflictele dintre operatorii economici și consumatori, și că totul este gratis la acest centru de soluționare. Dacă nu s-au înțeles, oamenii pot veni din nou la ANPC sau în instanță, a mai spus Dunca.
Cu înființarea unei instituții care să medieze problemele dintre clienţii nemulţumiţi şi bănci este de acord si guvernatorul BNR, Mugur Isărescu.
In ultimii ani, românii au dat în judecată băncile în special pentru clauzele abuzive din contractele de credit. Unii dintre ei se judecă în procese colective, sprijinite de ANPC.
Autoritatea a chemat în instanţă 11 bănci şi are pe rol 33 de procese pentru clauze abuzive.
sursa: digi24