Bulevardul Liviu Rebreanu – o rana care nu se inchide!
Articol de Mircea Apostolescu, 24 septembrie 2015, 12:35
De trei ani Primaria Capitalei se chinuie sa reabiliteze trei kilometri de linie de tramvai, sa refaca trotuarele si carosabilul si sa amenajeze niste parcari si piste de biciclete.
Zilele trecute, viceprimarul Capitalei, Cornel Pieptea, anunța pe o rețea de socializare ca lucrările de modernizare a ultimului tronson al bulevardului Liviu Rebreanu, cel cuprins între intersecția cu bulevardul Nicolae Grigorescu si cea cu bulevardul 1 Decembrie 1918 se vor relua.
Cornel Pieptea mai spune si ca lucrarile ce se desfasoara pe bulevardul Liviu Rebreanu vor fi terminate anul viitor.
Problema este că aceste lucrări ar fi trebuit să se încheie la sfârșitul anului trecut.
Iată odiseea acestei adevărate „răni deschise” de pe trupul Capitalei.
In 2012, Primăria Capitalei demara lucrările de modernizare a bulevardului.
Proiectul includea reabilitarea carosabilului si a liniilor de tramvai, refacerea trotuarelor, amenajarea de piste pentru biciclisti, la marginea trotuarului si a unor locuri de parcare in spic.
Reabilitarea zonei Liviu Rebreanu includea si o serioasă componentă de mobilitate si de protecție a mediului, prin plasarea liniei de tramvai în spațiu propriu astfel încât tramvaiele să nu fie blocate în traficul general si prin inierbarea acesteia pentru a creste suprafața de spațiu verde. In plus, linia modernizată generează mai puțină poluare sonoră.
Primul tronson, cel cuprins între intersectiile cu bulevardele Camil Ressu si Nicolae Grigorescu, cu o lungime de 1,7 kilometri, a fost finalizat.
Pentru realizarea celui de-al doilea tronson, de aproximativ 1 kilometru, au fost necesare însă exproprieri in suprafață totală de 3.900 de metri pătrați.
Acestea au fost aprobate de către Consiliul General abia in februarie anul acesta iar lucrările au fost blocate circa un an din cauza lor.
În tot acest timp, bucureștenii din zonă s-au săturat de tramvaiul care nu circulă si de praful care se ridică la orice pala de vant. Ei spun că nu mai au încredere în promisiunile municipalității privind finalizarea proiectului.