Pasajul de la Piata Sudului – bataie de joc la adresa bucurestenilor
Articol de Mircea Apostolescu, 28 septembrie 2015, 12:53
Pasajul rutier subteran de la Piața Sudului a fost conceput ca parte a soluției pentru fluidizarea traficului pe partea de sud a Capitalei, împreună cu pasajul de la Mihai Bravu.
Dacă acesta din urmă a fost construit pentru a soluționa conflictul de trafic de la intersecția Căii Văcărești cu bulevardul Tineretului și soseaua Mihai Bravu, pasajul de la piața Sudului subtraverseaza soseaua Olteniței făcând legătură între Calea Văcărești și strada Nitu Vasile si mai departe spre bulevardul Alexandru Obregia.
Pasajul se construiește pe fonduri europene și valoarea totală a investiției este de peste 126 milioane de lei, din care 97 de milioane din finanțarea europeană.
De aceea, termenul de finalizare este foarte strict, finalul acestui an, sub sancțiunea pierderii banilor europeni.
Însă, chiar de la debutul lucrărilor, constructorii s-au confruntat cu o problemă cât se poate de serioasă, care a dus la mari întârzieri în realizarea proiectului.
Este vorba despre relocarea rețelelor edilitare, apă, canalizare si curent electric.
Așa se face că abia săptămâna trecută, joi, constructorii au reușit să toarne o parte din placa de beton armat ce va acoperi pasajul in zona din centrul intersecției de la Piața Sudului.
Numai că partea cea mai grea abia urmează.
Este vorba despre lucrările la rampa de pe strada Nitu Vasile a pasajului.
Pentru execuția acestora, traficul va fi oprit pe Nitu Vasele, șoferii care vin dinspre centru urmând a fi deviați pe străduțele laterale.
In condițiile traficului infernal din zonă, aceste interdicții vor fi devastatoare, la orele de vârf, când cei din Berceni pleacă sau se întorc de la lucru.
Oamenii din zonă sunt exasperați de ritmul lent al lucrărilor și spun că pasajul nici nu ar fi necesar și că pe șantier nici nu se lucrează în ritm alert. Ei cred că lucrările la pasaj sunt o bătaie de joc a administrației la adresa cetățenilor.
Primarul General Interimar al Capitalei, Marin Stefanel, spune că întârzierile la lucrările de la pasajul de la Piața Sudului s-ar datora faptului că în proiectul inițial, nu ar fi fost prevăzute lucrările de mutare a rețelelor de utilități.
Marin crede că, în ciuda întârzierilor, banii europeni nu vor fi pierduți.
Edilul șef a declarat că va anunța partenerii europeni, pe cale oficială, cu privire la dificultățile întâmpinate.
Vestea cea mai proastă pentru bucureșteni este aceea că, dacă, până la 31 decembrie anul acesta, Primăria Capitalei nu va reuși să deconteze toate cheltuielile eligibile, adică să cheltuielile toți banii europeni, riscăm să pierdem finanțarea, adică toți cei 97 de milioane de lei de la Uniunea Europeană.